اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس شرق تهران:

تبیین نقش سوسنگرد در حوادث دفاع مقدس مظلوم واقع شده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس شرق استان تهران گفت: تبیین نقش سوسنگرد در میان حوادث هشت سال دفاع مقدس مظلوم واقع شده و کمتر به آن پرداخته شده است.

تبیین نقش سوسنگرد در حوادث دفاع مقدس مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی رحمانی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامی‎داشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در فرمانداری دماوند بیان کرد: نکته جالب گرامی‎داشت این واقعه در سال جاری، تقارن آن با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) است و روز آزادسازی سوسنگرد در سال 1359، با تاسوعای حسینی مصادف بود.

وی بیان کرد: شاید شهر سوسنگرد از نظر موقعیت سوق‎الجیشی به اندازه خرمشهر اهمیت نداشت، اما اهمیت فتح شهر سوسنگرد این بود که این منطقه دروازه شهر اهواز است و تصرف آن به تصرف اهواز به دست دشمن می‎انجامید و تبعات نظامی، سیاسی و اقتصادی سنگینی برای کشور دربرداشت.

رحمانی به موافق نبودن بنی‎صدر خائن با حضور نیروهای بسیج و سپاه در این عملیات اشاره و اظهار کرد: همین امر و تنها بودن نیروهای ارتش با وجود مهارت و دانش نظامی‎شان، باعث پیش‎روی دشمن در دو مرحله در سوسنگرد شده بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری که نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند، با دفتر امام تماس گرفته و با این فرمان امام مواجه شدند که سوسنگرد باید فردا آزاد شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس شرق استان تهران اضافه کرد: مقام معظم رهبری همان شب با همراهی و یاری شهید چمران و با ارسال نامه‎هایی به فرمانده لشگر زرهی 92 در اهواز و رئیس ستاد نیروهای مسلح، فرمان امام (ره) را به آنها ابلاغ کرده و علی‎رغم مخالفت بنی‎صدر نیروهای سپاه و بسیج اهواز و تبریز را وارد عملیات کرده و طی دفاعی سخت و با امکانات بسیار اندک، این عملیات پیروز شد.

وی در ادامه به تصویب گرامی‎داشت این روز در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1388 اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این مصوبه،‌ ستاد کل نیروهای مسلح به برگزاری این مراسم در استان‎ها و شهرستان‎ها نیز تأکید داشته است.

رحمانی به لزوم تشکیل ستاد این روز در فرمانداری دماوند بر اساس دستورالعمل موجود اشاره کرد و افزود:‌ این ستاد موظف به برپایی برنامه‎های متنوعی همچون سخنرانی، نمایشگاه‎ها و فضاسازی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس شرق استان تهران بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون و منبرهای شب‎های محرم در این زمینه تأکید کرد.

وی گفت:‌ علاوه بر برنامه‎های جداگانه در مدارس و دانشگاه‎ها، برنامه متمرکزی شامل نمایشگاه عکس و خاطره‎گویی نیز با همکاری دانشگاه‎های شهرستان و آموزش و پرورش با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2568/ل40/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول