اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اهواز:

شهرداری اهواز نیازمند بازنگری است/ لزوم احیای معاونت فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری در بخش‌هایی نظیر اصلاح تشکیلات کنونی و یا تناسب حجم شاغل با شاغلان، نیازمند بازنگری است.

شهرداری اهواز نیازمند بازنگری است/ لزوم احیای معاونت فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمحمد جواد رضوی در سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر ظهر امروز تشکیل شد، اظهار کرد: علمای علم مدیریت، نخستین وظیفه مدیران را برنامه‌ریزی، تدوین برنامه‌ای عالمانه، خردمندانه، هوشمندانه و واقع بینانه می‌دانند.

وی ادامه داد: بر مدیران استانی لازم است که با توجه به شرایط جغرافیایی، فرهنگی، زیست محیطی و عقب ماندگی‌هایی چندین ساله اهواز از ظرفیت علمی استادان دانشگاه، کار‌شناسان و اعضای شورای شهر در پیشبرد امور و برنامه ریزی استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اجرای هر برنامه نیازمند یک تیم مدیریتی متعهد و کارآمد است تصریح کرد: افراد باید بر اساس شایسته سالاری دعوت به همکاری شوند و نیروهایی که شیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت، به کار گرفته شوند.

وی اضافه کرد: مدیران کنونی را که شایسته هستند تثبیت شوند و نباید یک سری سوءتفاهمات باعث حذف آنان شود همچنانکه لازم است برخی از مدیران در جاهای دیگر ارائه خدمت کنند.

رضوی با بیان اینکه هیچ فرد یا گروهی از درون یا بیرون از شورا بابت حمایت از شهردار طلبکار او نیست خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها بر اساس حجت شرعی انجام پذیرفته است و پاره‌ای از عزل و نصب مدیران موافق، قاعده مردم سالاری نیست.

وی یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را براساس فرمایش مقام معظم رهبری کاهش هزینه‌های غیرضروری بیان کرد و گفت: از این نظر شهرداری نیازمند بازنگری است که از جمله از آنها می‌توان به اصلاح ساختار و تشکیلات کنونی به منظور ادغام و یا حذف بعضی از سازمان‌ها و مدیریت‌ها، تناسب حجم شاغل با شاغلان اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این خصوص اضافه کرد: کنار گذاشتن مشاوران و حقوق بگیران احتمالی که عملا خدمتی به سیستم ارائه نمی‌دهند و حذف پرداخت پاداش‌های غیر متعارف به بعضی مدیران که در بسیاری از امور موجب افزایش کارآمدی هم نمی‌شود نیز از جمله مواردی است که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی خواستار احیای معاونت فرهنگی در شهرداری اهواز شد و عنوان کرد: احیای معاونت فرهنگی در شهرداری و تخصیص اعتبار مشخص و سازمان یافته به آن از برنامه‌های زمین مانده شهرداری است.

انتهای پیام/72011/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول