اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بسیاری از سفره‌های آب زیرزمینی آلوده شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از سفره‌های آب زیرزمینی در کشور آلوده شده است.

بسیاری از سفره‌های آب زیرزمینی آلوده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معصومه ابتکار عصر امروز در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اظهار کرد: آلودگی منابع آب یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست در کشور است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: سفره‌های آب زیرزمینی در بسیاری از مناطق به واسطه آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی و معدنی آسیب دیده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: پاکسازی این سفره‌ها گر چه ناممکن نیست؛ اما بسیار سخت و مشکل است و باید برای آن فکر و برنامه‌ریزی مدونی انجام شود.

* فرسایش باد و خاک در کشور بالا است

این مسئول همچنین با بیان اینکه در برهه کنونی فرسایش باد و خاک در کشور بسیار بالاست، یادآور شد: ریزگردها در برخی شهرها و مناطق دغدغه‌هایی را به وجود آورده است که باید به آن سامان داد.

ابتکار اذعان داشت: دامداری به روش سنتی امروز برای ما بسیار گران تمام می‌شود و بهتر است در این حوزه بازنگری‌های اساسی انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها تغییر داده شود.

* الگوی نادرست مصرف آب کشاورزی اصلاح شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تأکید بر لزوم اصلاح الگوی نادرست مصرف آب کشاورزی، اذعان داشت: محدودیت منابع آبی امروز برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.

ابتکار تأکید کرد: الگوی نادرستی که امروز در مصرف منابع آب در کشور به ویژه در بخش کشاورزی وجود دارد، باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی چاره‌ای جز تغییر رویه‌ها نداریم و باید اصلاح الگوی مصرف اتفاق بیفتد و در همه بخش‌ها به ویژه کشاورزی، صنعت و خانگی مصرف بهینه نهادینه شود.

* شورای عالی حفاظت محیط زیست احیا شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از احیای شورای عالی حفاظت محیط زیست با تشخیص دولت خبر داد و ابراز داشت: این شورا برای سال‌ها فعالیتی نداشت.

ابتکار بیان داشت: محیط زیست ماهیت بخشی ندارد و عمده کارش برنامه‌ای است و به همین دلیل شورای عالی حفاظت از محیط زیست می‌تواند در کشور بسیار اثر‌بخش باشد.

وی در پایان عنوان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست ماهیت سیاست‌گذاری برای توسعه و نظارت دارد و به همین خاطر فعالیت‌ها باید با سازمان بهتری ادامه یابد.

انتهای پیام/2249/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول