اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور:

ریزگردها هم منشأ داخلی و هم عامل بیرونی دارد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: ریزگردهایی که امروز در برخی از استان‌های کشور شاهد آن هستیم، هم منشأ داخلی و هم عامل بیرونی دارد.

ریزگردها هم منشأ داخلی و هم عامل بیرونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، معصومه ابتکار دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از مشکلات مربوط به ریزگردها به واسطه فعالیت‌های بیرونی و خارج از کشور است که این بخش تا امروز به خوبی شناسایی شده است.

وی گفت: فعالیت‌های دو جانبه با کشور عراق به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های ریزگردها آغاز شده است و باید اقدامات پیشگیرانه که در این کشور در گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت، احیا شود.

معاون رئیس جمهور افزود: باید از خشک شدن تالابهای مرزی در کشور عراق جلوگیری شود و با کاشت گونه‌های گیاهی و مالک‌پاشی از اثرات ریزگردها کاسته شود.

ابتکار در عین حال افزود: بخشی از مشکلات موجود در این زمینه نیز به مدیریت سرزمینی در داخل کشور برمی‌گردد که باید خودمان برای آنها فکری بکنیم و تقویت مدیریت سرزمینی مد نظر قرار بگیرد. 

* صندوق ملی محیط زیست در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور همچنین از تشکیل صندوق ملی محیط زیست ایران خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات برای انجام فعالیتهای زیست‌محیطی نقش اصلی این صندوق است.

ابتکار ادامه داد: صندوق ملی محیط زیست ایران در راستای صیانت از محیط زیست فعالیت‌های مختلفی را انجام خواهد داد و در این راه از منابع داخلی و بین‌المللی بهره‌گیری می‌شود. 

* ایران رتبه یازدهم تولید گازهای گلخانه‌ای را در جهان دارد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت انرژی و جلوگیری از آلودگی هوا همواره باید در دستور کار قرار گیرد، اظهارداشت: الگوهای نادرست مصرف در این بخش باید اصلاح شود تا از تبعات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن کاسته شود.

ابتکار ادامه داد: قوانین مربوط به تعهدات جلوگیری از گازهای گلخانه‌ای به تدریج به کشورهای در حال توسعه نیز تعمیم خواهد یافت و در این بین کشور ما در آینده با رویه فعلی با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایران امروز در رتبه‌بندی جهانی تولید گازهای گلخانه‌ای، رتبه 11 دنیا را به خود اختصاص داده است و بدون شک، در آینده جزء نخستین کشورهایی خواهیم بود که در این زمینه تعهد رسمی خواهیم داشت و این امر برای ما محدودیت‌های حقوقی ایجاد می‌کند. 

* الگوی کشت مبتنی بر آب مجازی در کشور تدوین شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور همچنین با بیان اینکه آب مهمترین عامل محدود کننده در کشور است، گفت: باید نسبت به احیای منابع آبی نگاه ویژه‌ای داشت.

ابتکار گفت: امروز در دنیا بحث آب مجازی مطرح می‌شود و کشورها به دنبال این هستند که در تولید کالاها به این امر توجه کنند.

وی گفت: آب مجازی مشخص می‌سازد که در تولید هر کالا یا محصولی چه میزان آب مصرف شده است و با این شرایط در کشور ما نیز خیلی از کالاها را باید با تشویق به تولید بیشتر برسانیم و جلوی تولید نامناسب بخش دیگری از این کالاها را بگیریم.

ابتکار ادامه داد: امروز نیاز است تا الگوی کشت مبتنی بر آب مجازی در ایران تعریف شود و بر مبنای محدودیت‌های منابع آبی، الگوی کشت صحیح و تولید مناسب تعریف شود.

انتهای پیام/2249/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول