اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس قم تشریح کرد

برگزاری احیای شب عاشورا در حرم حضرت معصومه(س)

مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس قم گفت: مراسم احیای شب عاشورا با برگزاری آیین‌های محفل انس با قرآن و عترت و عزاداری و سوگواری از ساعت یک بامداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

برگزاری احیای شب عاشورا در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد صادقی اظهار داشت: خادمان کریمه اهل‌بیت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت هستند.

وی به مسیر حرکت دسته‌های عزاداری و ورودی و خروجی‌های تعیین شده گفت:‌ هیئت‌های عزاداری که از سمت خیابان امام خمینی(ره)،‌ نیروگاه،‌ شاه ابراهیم(ع) و... حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر میدان شهید مطهری، پل شادمان، ورودی درب 22 صحن جوادالأئمه علیه‌السلام، درب 21 مسجد اعظم وارد حرم شده و پس از عزاداری از مسیر درب 20 خارج شوند.

مدیر کل تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس قم  افزود: دسته‌های عزاداری که از سمت بلوار امین، خیابان صفائیه، خیابان انقلاب، خیابان شهید طالقانی و... حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر درب شماره 3 صحن امام رضا علیه‌السلام وارد حرم مطهر شده و پس از عزاداری و سوگواری از درب شماره 5 خارج شوند.

وی با اشاره به اختصاص درب‌های ورودی‌ 14، 15، 16، 17،‌ 18، 19، 22، 23 و 24 برای خانواده‌ها اظهار داشت:‌ در تاسوعا و عاشورای حسینی ورودی‌های یک، ‌5، ‌8، 9 و 10 نیز ویژه آقایان و ورودی‌های 6 و 7 ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

صادقی درباره اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز جماعت در صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن فاطمی (ضلع شرقی حرم) و میدان آستانه اقامه می‌شود؛ همچنین در مسجد اعظم و شبستان امام خمینی(ره) نیز نماز جماعت ویژه برادران اقامه می‌شود.

وی با اشاره به مسدود بودن صحن امام هادی علیه‌السلام (عتیق) به دلیل ساخت و ساز‌ اظهار داشت: در تاسوعا و عاشورای حسینی درب مدرسه علمیه فیضیه از میدان آستانه به سمت صحن جوادالأئمه علیه‌السلام حرم مطهر به روی برادران باز است.

صادقی به برگزاری آیین احیای شب عاشورا در حرم مطهر اشاره و اظهار داشت:‌ ‌در شب عاشورای حسینی مراسم احیای این شب با برگزاری آیین‌های محفل انس با قرآن و عترت و عزاداری و سوگواری از ساعت یک بامداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول