اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اردبیل:

اعتماد به دولت در بین تجار و تولید‌کنندگان در سایه رفتارهای معقول است

استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اعتماد به دولت در بین صنعتگران، تولید‌کنندگان و تجار زمانی به وجود می‌آید که سیاست‌ها و رفتارهای دولت به طور نسبی قابل پیش‌بینی باشد.

اعتماد به دولت در بین تجار و تولید‌کنندگان در سایه رفتارهای معقول است

اسحق رسولی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر شعار صادرات محور توسعه پایدار را سر می‌دهیم باید دولتمردان ما به ابعاد مختلف صادرات و تشویق صادرکننده همت کنند و بعد از مدت کوتاهی شاهد تاخت و تاز و حمله به صادرکنندگان نباشیم.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که الگوهای فکری دولت‌ها در این زمینه بسیار مهم است و دولتمردان باید به این نکته توجه داشته باشند که صادرات پایدار محور توسعه پایدار است نه صادرات متزلزل و شکننده که آثار زیانباری را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل یادآور شد: برای توسعه صادرات باید بینش و تفکر درست صادراتی و اخلاق حرفه‌ای تجاری ابتدا در بخش دولتی و سپس در بخش خصوصی ایجاد و تقویت شود.

رسولی گفت: همه کشورهای پیشرفته دنیا، وضع صادرات را برای کشور خود موضوع مرگ و زندگی دانسته‌اند و می‌دانند که توجه به این حوزه می‌تواند چالش‌های اقتصادی را برطرف کند.

وی با اشاره به شعارهای تامل برانگیز در بسیاری از کشورها با محور صادرات تصریح کرد: اگر در ژاپن شعار سر می‌دهند که صادرات جاده‌ای به سوی تعالی و عنصر صلح‌آمیز اساسی است و یا صفا و صداقت ژاپنی به شکل کالاهای با کیفیتی عالی به دنیا صادر می‌شود همه برگرفته از نگاه عمیق و توجه ویژه به حوزه صادرات است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اولین گام عملی برای فرهنگ‌سازی صادرات پایدار توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی مشترک بین صنعتگران و تجار از یک سو و دولتمردان از سوی دیگر است.

رسولی ادامه داد: مهمترین مولفه برای تشکیل این سرمایه اجتماعی ایجاد فضای اعتماد از سوی دولت‌ها است که باید توجه داشت که اعتماد به سختی حاصل می‌شود ولی می‌تواند به راحتی زایل شود.

وی تاکید کرد: منظور از اعتماد فضایی است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان از طرف دولت خودی خیالش آسوده باشد و بتواند در بازارهای بین‌المللی ریسک منطقی کند.

رئیس کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اعتماد به دولت در بین صنعتگران و تجار زمانی به وجود می‌آید که سیاست و رفتارهای دولت به طور نسبی قابل پیش‌بینی باشد و زمانی این امر اتفاق می‌افتد که همه به قانون پایبند باشند.

انتهای پیام/62003/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول