اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واگذاری اداره یک بیمارستان خیریه در نیشابور به جمعی از پزشکان

اداره بیمارستان خیریه قمر بنی‌هاشم (ع) نیشابور به جمعی از پزشکان این شهرستان واگذار شد.

واگذاری اداره یک بیمارستان خیریه در نیشابور به جمعی از پزشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حسن خیاری صبح امروز در نشست خبری اعضای هیئت امنای تکیه ابوالفضلی نیشابور از اجاره ساختمان و واگذاری اداره بیمارستان قمر بنی‌هاشم (ع) به جمعی از پزشکان این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف تأسیس این بیمارستان خیریه ارائه خدمات به افراد مستمند بود، اظهار کرد: مبلغ اجاره‌بهای 5 ساله بیمارستان در اختیار هیئت‌ امنای تکیه است تا افراد محروم از آن بهره‌مند شوند.

این فعال مذهبی در خصوص برخی مشکلات اداره بیمارستان گفت: شرکت‌های پخش دارو ابتدا پول طلب می‌کنند و بعد دارو می‌دهند؛ این در حالی است که قبلا دارو را می‌دادند و بعد از 6 تا 9 ماه پول را مطالبه می‌کردند.

خیاری یادآور شد: ضریب k خدمات بیمارستان 2.3 بود، جلسه‌ای نیز با وزیر بهداشت داشتیم که رقم ضریب k افزایش پیدا کند تا جوابگوی هزینه‌ها باشیم که موافقت نشد.

وی با اشاره به اینکه چون اسم بیمارستان خیریه است مدیران جدید که توافق شده بیمارستان را از ابتدای آذرماه تحویل بگیرند نمی‌توانند قیمت خدمات را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: در هر حال اگر در کیفیت و نرخ خدمات اتفاقی بیفتد دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور ناظر خواهد بود.

عضو هیئت امنای تکیه ابوالفضلی نیشابور با اشاره به اینکه بیمارستان قمر بنی‌هاشم (ع) دارای بخش‌های داخلی مردان، زنان، زایمان و اورژانس شبانه‌روزی است، اضافه کرد: بیمارستان دارای 127 نفر پرسنل است که 74 نفر آنها رسمی هستند و مابقی قرارداد پاره‌وقت دارند.

خیاری افزود: با توجه به اینکه منابع هزینه‌های بیمارستان از خیرات و نذورات مردم تامین می‌شد و بسیار بالا بود، دیگر نمی‌توانیم آنها را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) در حال حاضر 52 تخت مصوب دارد که تا 75 تخت قابل افزایش است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول