اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی شوشتر خبر داد

حضور 30 هیئت مذهبی شهرستان شوشتر در سالگرد رحلت علامه شیخ شوشتری

رئیس شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی شوشتر از حضور 30 هیئت مذهبی عزاداری شهرستان در مراسم سالگرد رحلت علامه شیخ شوشتری خبر داد.

حضور 30 هیئت مذهبی شهرستان شوشتر در سالگرد رحلت علامه شیخ شوشتری

مجتبی موزردزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: طبق سال‌های گذشته مراسم سالگرد رحلت علامه شیخ شوشتری با حضور هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری این مراسم گفت: در حال حاضر 30 هیئت عزاداری برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی شوشتر با اشاره به اینکه هیئت‌های مختلفی در این مراسم شرکت می‌کنند، افزود: در این مراسم قرار است هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی متعددی شرکت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در این روز هیئت‌های عزاداری عزای خاصی برپا می‌کنند، خاطر نشان کرد: هیئت‌های عزاداری در شهرستان شوشتر در روز هفت محرم در رسای حضرت قاسم و شیخ شوشتری نوحه سرایی می‌کنند.

موزردزاده تأکید کرد: 12 هیئت سینه‌زنی و زنجیرزنی و 18 هیئت دمام و دهل‌زن عصر امروز به برپایی عزا می‌پردازند و یاد و خاطره پیر سفر‌کرده شهرستان شوشتر را گرامی می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علامه شیخ شوشتری با تحقیقات فراوانی که در طول عمر با برکت و شریفش در شوشتر انجام داد کتاب‌های گران قدری مانند قاموس الرجال، الاوائل و... را تدوین کرد که قاموس رجال وی به قدری معروف است که وی را صاحب قاموس الرجال می‌خوانند.

انتهای پیام/72006/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول