اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

اجازه ورود فرهنگ غرب به سبک زندگی ایرانی و اسلامی داده نشود

استاد دانشگاه تهران گفت: مسلمانان با در اختیار داشتن فرهنگ غنی اسلام نباید اجازه دهند که فرهنگ منحط غرب وارد زندگی‎شان شود.

اجازه ورود فرهنگ غرب به سبک زندگی ایرانی و اسلامی داده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عبدالله جعفرپور پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی با محوریت سبک زندگی اسلامی و طب سنتی که در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث تکنولوژی و پیشرفت از این طریق ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است.

وی افزود: باید بدانیم چگونه از تکنولوژی بهره ببریم که مشکل‌آفرین نباشد؛ چرا که بسیار دیده و شنیده‌ایم که مشکلاتی از قبیل خودکشی حاصل همین تکنولوژی‌های مدرن است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه فرهنگ غرب فرهنگی نابودکننده است و هر جا وارد شود فرهنگ بومی آن منطقه را نابود خواهد کرد، افزود: تقلید از فرهنگ غرب و افرادی که این تقلید را برای خود جایز می‌دانند در حقیقت به خود و جامعه خود ضرر می‌رسانند.

جعفرپور بیان کرد: امام خمینی (ره) در نامه‌ای برای شخصی که خود را درگیر فرهنگ غرب و اسرائیل کرده بود سخنانی در مورد فرهنگ اسلامی نوشت و او را نصیحت کرد اما او به سخنان امام (ره) توجهی نداشت و سپس بعد از مدت‌ها تبعیت فرهنگ اسرائیلی‌ها به فنا رسید.

وی گفت: ما ایرانیان و مسلمانان با در اختیار داشتن فرهنگ غنی اسلام نباید اجازه دهیم فرهنگ منحط غرب وارد زندگی‎مان شود.

استاد دانشگاه تهران گفت: سبک زندگی ایرانی از نظر مقام معظم رهبری شامل ازدواج مناسب، مسکن ارزان، تفریحات سالم و چگونگی ارتباطات به خصوص ارتباط با خداوند تعالی است.

جعفرپور با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی ایرانی اسلامی برای همگان تبیین شود، تصریح کرد: ناهنجاری‌های ایجاد شده در سبک زندگی اسلامی ناشی از دو عامل اعتقادات و باورهای خرافی و عدم آشنایی با مبانی اسلامی است.

عاشورا مدرسه تربیتی فراتر از تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، یک کارشناس مذهبی نیز گفت: عاشورا مدرسه تربیتی بزرگ و آموزشگاه عظیمی است که هم فراتاریخ است هم فراجغرافیا و نه محدوده این مدرسه در سرزمین کربلا و نه زمانش محدود به سال 61 هجری است.

حجت‏الاسلام والمسلمین سیدحسین میربدیعی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سنت پیامبر اکرم (ص) و هدف قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، گفت: کسانی که مدعی پایان عصر امر به معروف و نهی از منکر هستند در خیالات باطل به سر می‏برند.

وی افزود: به هیچ‎وجه نمی‌توانیم بگوییم که عصر آن گذشته است، مگر اینکه بگوییم عصر اسلام گذشته است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم افزود: عاشورا مدرسه تربیتی بزرگ و آموزشگاه عظیمی است که هم فرا تاریخ است هم فرا جغرافیا و نه محدوده این مدرسه در سرزمین کربلاست و نه زمانش محدود به سال 61 هجری.

میربدیعی تصریح کرد: مدرسه بزرگ تربیتی که عضویت در آن هم شرط ندارد، فقط اراده و عزم می‏خواهد. هم گنهکار می‏پذیرد، هم مؤمن، هم جوان، هم نوجوان، هم پیر، هم مرد و هم زن ولو مثل حر سابقه خدمت در حکومت ستمگر را داشته باشد ولو مثل آن جوان مسیحی سابقه دین و مذهب دیگری داشته باشد، هر کس مجذوب جاذبه این مکتب شود، سعادتمند می‏شود.

وی در ادامه با اشاره به حالات و سخنان بزرگان در باب عزاداری در ایام محرم تصریح کرد: که همه ما به عنوان شیعه و مرید آن حضرت باید مهم‎ترین هدف این قیام را که امام حسین (ع) به خاطر آن خون خویش را فدا کرد، یعنی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جاری سازیم.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول