اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان خبر داد

راه‌اندازی کارگاه ساخت گنبد و 4 ستون حرم سیدالشهدا در کرمان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: کارگاه ساخت گنبد و 4 ستون حرم امام حسین (ع) در روبه‌روی حسینیه ثارالله کرمان احداث می‌شود.

راه‌اندازی کارگاه ساخت گنبد و 4 ستون حرم سیدالشهدا در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مهاجری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکانی در مقابل حسینیه‌ی ثارالله کرمان برای ساخت گنبد و چهار ستون حرم امام حسین (علیه‌السلام) در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: امکان ساخت گنبد حضرت سیدا‌لشهدا (ع) در کرمان وجود دارد و قسمت‌هایی از ستون‌ها و گنبد در این محل ساخته می‌شود و سپس به کربلای معلا برای نصب در حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) منتقل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ابراز داشت: صنعت‌گران استان کرمان که متقاضی همکاری در ساخت گنبد و ستون‌های حرم سیدالشهدا (ع) هستند، می‌توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در این کار معنوی مشارکت کنند.

مهاجری خاطر نشان کرد: کرمانی‌ها 700 سال پیش هم حضور فعالی در ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) داشته‌اند و سوابق حرم مطهر سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهد که مردم نجیب کرمان در ساخت گنبد اولیه این حرم مطهر نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تصریح کرد: هر زمان که نیاز به بازسازی حرم امام حسین (ع) بوده است، مردم استان کرمان پیشگام بوده‌اند.

وی در مورد نحوه مشارکت مالی مردم کرمان برای ساخت گنبد و ستون‌های حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز داشت: میزان هزینه ساخت گنبد را در تعداد خشت‌هایی که در گنبد نصب می‌شود، تقسیم کرده‌ایم و هر فرد می‌تواند با پرداخت 2 میلیون و 200 هزار تومان یکی از خشت‌های گنبد مطهر امام حسین (ع) را خریداری و سند دریافت کند.

مهاجری با اشاره به اینکه برای هر کدام از خشت‌های گنبد مطهر امام حسین (ع) یک سند در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: پشت هر کدام از این خشت‌ها یک کُد وجود دارد که در هر یک از اسناد کُد خشت ثبت شده تا هر خشت به نام و با کُد خریدارش در گنبد حرم مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) نصب شود.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند به صورت جمعی نسبت به خرید هر کدام از خشت‌ها اقدام کنند تا افراد بیشتری از مردم کرمان بتوانند از این فرصت برای ابراز ارادت به امام حسین (ع) بهره‌مند شوند و برای هر نفر یک سند و یک کد فرعی صادر می‌شود.

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول