اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

بافت تاریخی شوشتر سامان‌دهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بافت تاریخی و ارزشمند شهرستان شوشتر سامان‌دهی و نگهداری می‌شود.

بافت تاریخی شوشتر سامان‌دهی می‌شود

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: بافت تاریخی شهرستان شوشتر از جمله بافت‌های بسیار ارزشمند و گرانقدری است که برای حفظ و احیای آن باید تلاش کرد و به این دلیل می‌کوشیم در آینده نزدیک شهرداری بافت را در شوشتر راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به شهرهای دارای بافت تاریخی و ارزشمند استان خوزستان گفت: در استان خوزستان شهرهای شوشتر، شوش، دزفول، هندیجان، رامهرمز و بهبهان دارای بافت‌های تاریخی ارزشمندی هستند که برای حفظ و احیای آنها در حال تلاش هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی زیادی در معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در حال انجام است.

حیدری با اشاره به اینکه باید بکوشیم تا زندگی در بافت برای مردم به افتخار تبدیل شود، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا محدودیت‌های زندگی در بافت تاریخی را با هویت بخشی و معرفی اصالت زندگی در بافت به مردم معرفی کنیم تا زندگی کردن در بافت تاریخی به نوعی هویت و اصالت تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری بافت تاریخی در سراسر خوزستان در تلاش هستیم تا با شوراهای شهر و شهرداری‌های سراسر استان به ویژه شهرهای دارای بافت تاریخی با ارزش وارد تعامل شویم و در این زمینه از همه توان کارشناسی خود استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در نخستین اقدام با شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر وارد تعامل شده‌ایم و این شورای اسلامی در نشستی که با معاونت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان داشت آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این زمینه اعلام کرده است.

انتهای پیام/72006/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول