اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه تهران:

معاویه سبک زندگی مردم را تغییر داد/ معاویه مردم را در جهالت و بی‎خبری نگه داشت

استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: معاویه به لحاظ اجتماعی سبک زندگی مردم را تغییر داد و جامعه را به جایی رساند که مردم یزید را به عنوان حاکم پذیرفتند.

معاویه سبک زندگی مردم را تغییر داد/ معاویه مردم را در جهالت و بی‎خبری نگه داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام علی نصیری‏فرد پیش از ظهر امروز در مراسم سخنرانی که به مناسبت ماه محرم در مسجد جامع گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: معاویه مردم را در جهالت و بی‎خبری نگه داشت و زندگی مردم را از لحاظ دینی و ارزشی بی‏برنامه کرد.

وی افزود: مردم در زمان امام حسین (ع) سه گروه بودند، گروهی که زندگی پاک و طیبه داشتند و گروه دوم انسان‏هایی که زندگی حیوانی داشتند و می‏خوردند و می‏خوابیدند و ارضای شهوت می‏کردند و گروه سوم انسان‏هایی که عقل و تفکر داشتند، اما همه را با پول خریدند.

نصیری‏فرد تصریح کرد: قرآن می‏فرماید «مردمی که زندگی حیوانی دارند، رهایشان کنید که اینها درست نمی‏شوند».

استاد حوزه و دانشگاه تهران به روش‏های معاویه برای کشاندن جامعه به استهلال اشاره کرد و گفت: معاویه شراب را در جامعه زیاد کرد، حرمت‏ها را شکست و از بین برد و جایگاه اجتماعی را تغییر داد.

نصیری‏فرد به سخن امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: خداوند برای حفظ خانواده دو نعمت به انسان‏ها داده است که شامل غیرت در مردان و عفت در زنان است.

وی گفت: امام رضا (ع) فرمودند «شراب غیرت را از بین می‏برد، اگر یک قطره شراب در آب چاهی ریخته شود و با آن آب گندمی آبیاری شود، از آن نان نباید اطعام کرد».

مداحی در مدح امام حسین (ع) با صدای مصطفی شکوهی از دیگر برنامه‏ها بود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول