اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با فارس خبر داد

گزارش تخلفات سابق شهرداری مشهد به نهادهای ذی‌ربط / گزارش‌دهی شفاف وجود نداشت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات گذشته این بود که هیچ‌گاه گزارش‌های دقیقی از شهرداری خواسته نمی‌شد، گفت: گزارش تخلفات شهرداری در دوره قبل به بازرسی و دادگستری ارائه شده است.

گزارش تخلفات سابق شهرداری مشهد به نهادهای ذی‌ربط / گزارش‌دهی شفاف وجود نداشت

محمد کمال سرویها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص پیگیری تخلفات شهرداری مشهد در دوره قبل اظهار کرد: شهردار و اعضای شورای شهر معتقدند تخلف نباید وجود داشته باشد و همین نگاه باعث کاسته شدن تخلفات می‌شود.

وی افزود: بعضاً اتفاقاتی در زیرمجموعه‌ها روی می‌دهد که وظیفه  شورای شهر و شهرداری پیگیری این مسائل است و امیدواریم به تدریج با تعمیق این نگاه، هیچ تخلفی در هیچ قسمتی از شهرداری به وقوع نپیوندد.

سرویها با اشاره به قوانین گذشته گفت: آن قوانین خوب بود و همه بحث ما این است که چرا با وجود اینکه قوانین، نرخ‌نامه و موضوعات، قانون داشت به قوانین عمل نمی‌شد و عده‌ای به آن عمل نمی‌کردند.

وی در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به اجرای قانون در حال حاضر افزود: اگر شفافیت بین مدیران باشد قطعاً تخلفات دیده می‌شود و به مرور نیز رفع خواهد شد.

سرویها افزود: وقتی که با جدیت گزارش‌های سه ماهه از شهرداری بخواهیم و آن گزارشات را به مردم نیز بدهیم چنانچه مشکلی ایجاد شود همه در راستای حل و فصل آن اقدام خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مشکلات گذشته این بود که هیچ‌گاه گزارش‌های دقیقی از شهرداری خواسته نمی‌شد و در حال حاضر یکی از اقدامات مهم شورا باید این باشد که 50 درصد از ظرفیت و وقت خود را به بحث‌های نظارتی اختصاص دهد.

سرویها با بیان اینکه در این زمینه سازوکارهای خوبی در دست اقدام داریم، اضافه کرد: امیدواریم نظارت دقیق‌تری داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خاتمه در رابطه با تخلفات قبلی صورت گرفته در شهرداری مشهد گفت: شورا با در اختیار گذاشتن گزارش تخلفات به بازرسی و دادگستری مسیر قانونی را طی کرده و بعد از آن دیگر از دست شورای شهر خارج است؛ دستگاه‌های مربوطه با بررسی و طی زمان‌بندی خاص به نتیجه می‌رسند و رای را صادر می‌کنند که آن رای نیز باید برای همگان مورد قبول باشد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول