اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد در گفت‌وگو با فارس:

ام‌القرای اسلام نیازمند جمعیت جوان و زمان‌شناس است

شهردار مشهد با اشاره به اینکه در بحث افزایش جمعیت نخستین گام فرهنگ‌سازی است، گفت: اگر قرار است ایران به عنوان «امت وسط» و «ام‌القرای» جهان اسلام مطرح باشد نیاز به عناصر جوان، خبره، زمان‌شناس و حاضر در صحنه دارد.

ام‌القرای اسلام نیازمند جمعیت جوان و زمان‌شناس است

سید صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: از لحاظ علمی و مباحث نظری، تحدید نسل موجب ناتوانی ملت‌ها می‌شود.

وی افزود: اگر قرار است ایران به عنوان «امت وسط» و «ام‌القرای» جهان اسلام مطرح باشد نیاز به عناصر جوان، خبره، زمان‌شناس و حاضر در صحنه دارد.

به گفته این مسئول، اساساً جمهوری اسلامی به اتکای نسل جوان ایجاد شد و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد؛ در دوران 8 سال دفاع مقدس همین جوانان بودند که از شرف و عزت ایران اسلامی دفاع کردند و برای نخستین بار در طول تاریخ اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور اشغال شده و یا از ایران جدا شود.

شهردار مشهد یادآور شد: پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه‌های مختلف مؤید آن است که میانگین سنی افرادی که موجب این پیشرفت‌‌ها شده‌اند جوانان و نوجوانان بوده‌اند؛ لذا تحدید نسل، توان و قدرت یک ملت را به تدریج از بین می‌برد.

مرتضوی افزود: بر همه دستگاه‌ها تکلیف است که زمینه و مشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت را متناسب با امکانات کشور برنامه‌ریزی و عملیاتی کنند.

شهردار مشهد تصریح کرد: ما نیز به عنوان خادم مردم از هر کاری در این زمینه که امکان انجام آن را داشته باشیم، دریغ نخواهیم کرد.

وی فرهنگ‌سازی در این موضوع را قدم اصلی حرکت اعلام کرد و افزود: لازمه افزایش جمعیت در کنار مسائل اقتصادی، در درجه اول فرهنگ‌سازی است که متعاقب آن زمینه‌های ازدواج آسان برای جوانان باید فراهم شده و عشق به فرزندآوری ترویج شود.

به گفته این مسئول، تأمین نیازهای اولیه نظیر مسکن، اشتغال و دغدغه‌های این چنینی نیز باید متناسب با امکانات کشور در نظر گرفته شود تا متناسب با شأن جمهوری اسلامی، افزایش جمعیت و امکانات محقق شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول