اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان سمنان برآورد کرد

افزایش تولید آبزیان در سمنان تا حدود 850 تن

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برآورد می‎شود در سال جاری حدود 850 تن انواع ماهی از استخرها و مزارع پرورش ماهی استان سمنان برداشت شود.

افزایش تولید آبزیان در سمنان تا حدود 850 تن

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مسعود مهدوی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران بیان کرد: در سه سال اخیر به طور متوسط تولید آبزیان در استان سمنان از رشد 15 تا 20 درصدی برخوردار بوده است و امسال این رقم از 522 تن در سال 89 به 850 تن خواهد رسید.

وی درباره استخرهای پرورش ماهی در استان سمنان گفت: در حال حاضر، حدود 60 استخر برای پرورش ماهیان سردآبی، 170 استخر ماهیان گرم آبی، چهار استخر ویژه تکثیر بچه ماهی قزل‎آلا و یک استخر هم ویژه پرورش ماهیان خاویاری در استان فعال هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: همچنین در استان سمنان، 15 واحد پرورش ماهیان زینتی وجود دارد که سالانه بیش از 200 هزار قطعه ماهی تزئینی پرورش می‎دهند و به بازار عرضه می‎کنند.

وی افزود: با توجه به ارزش غذایی ماهی در سبد خانوار به عنوان غذای سلامتی، این مدیریت برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان برنامه‎های متعدد آموزشی را اجرا کرده و سرانه مصرف در استان سمنان به 3/3 کیلوگرم رسیده است که تقریباً یک سوم سرانه کشور است.

مهدوی یادآوری کرد: استفاده از سیستم‎های نوین آبزی‎پروری به منظور افزایش تولیدات، پرورش متراکم کپور ماهیان، تکثیر و توسعه پرورش ماهیان تزئینی، ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف، تشکیل و تقویت تشکل‎های آبزی‎پروری، استفاده از دستگاه میکروژنراتور (مولد آبی) در مزارع واجد شرایط و فاقد برق و ایجاد بازارچه و یا مراکز عرضه آبزیان از مهم‎ترین برنامه‎های شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول