اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی:

عزاداران از هر گونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، نسبت به مخاطرات ذبح غیربهداشتی دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هــشـدار داد.

عزاداران از هر گونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، این اداره کل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری، مساجد، تکایا و برخی از شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، توصیه می‌شود: برای حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، عزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن تاکید بر مخاطره‌آمیز بودن کشتار دام در معابر، مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست تا گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و برای انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

کشتار دام تحت هر شرایطی در سطح شهر ممنوع بوده و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی با متخلفان برخورد قانونی به عمل می‌آید.

روابط عمومی این اداره کل، با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، خاطرنشان کرد: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه‌های شهرستان‌ها به حالت فعال بوده و آماده پاسخگویی به سؤال‌ها، ابهام‌ها و رسیدگی به گزارش‌های مردمی هستند.

شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های 75-35-7250025 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول