اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه سمنان:

35 طرح عمرانی در دانشگاه سمنان در دست اجراست

رئیس دانشگاه سمنان گفت: در دانشگاه سمنان، کلکسیونی از طرح‎های عمرانی در حال اجرا است که تعداد آنها به 35 طرح می‎رسد.

35 طرح عمرانی در دانشگاه سمنان در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه سمنان به همراه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان با محمد وکیلی، استاندار سمنان دیدار و در خصوص مسائل آموزش عالی بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس دانشگاه سمنان در ابتدای این جلسه گفت: دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر استان و دانشگاه منتخب، مسئول نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان سمنان و کمیته آمایش آموزش عالی استان است.

علی خیرالدین تعداد دانشجویان این استان را 106 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانشجو در 64 مؤسسه آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه استان سمنان رتبه اول تعداد دانشجو را نسبت به جمعیت داراست، افزود: در استان سمنان به ازای هر شش نفر جمعیت یک دانشجو مشغول به تحصیل است که این رقم در شهرستان گرمسار یک به چهار است.

خیرالدین با اشاره به اینکه 16 هزار و 500 نفر از این دانشجویان در 240 رشته گرایش در دانشگاه سمنان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: در سال‎های اخیر رشد بسیار خوبی در زمینه تحصیلات تکمیلی به وجود آمده است، به گونه‎ای که 700 نفر از دانشجویان دانشگاه در 68 رشته مقطع دکتری (Ph.D) مشغول به تحصیلند.

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه دانشگاه سمنان از سال 1353 شکل گرفته و در دی ماه امسال چهلمین سال تأسیس خود را جشن می‎گیرد، افزود: بعد از گذشت 40 سال این دانشگاه هم‎اکنون دارای 20 دانشکده، دو پژوهشکده، پارک علم و فناوری، مجلات معتبر علمی و پردیس خودگردان است و به تازگی آموزش مجازی (الکترونیک) را هم فعال کرده است.

وی همچنین ایجاد 120 هزار متر مربع فضای آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: در دانشگاه سمنان کلکسیونی از طرح‎های عمرانی در حال اجراست که تعداد آنها به 35 طرح می‎رسد.

رئیس دانشگاه سمنان در ادامه به برخی از نیازهای دانشگاه اشاره کرد و افزود: متأسفانه در خصوص ارائه خدمات شهری در محدوده اطراف دانشگاه مقابل پارک سوکان مشکلاتی وجود دارد که خواستار پیگیری آنها از سوی مسئولان دستگاه‎های اجرایی مربوطه هستیم.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول