اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان انرژی اتمی برگزار می‌کند

کارگاه حفاظت در برابر اشعه‌های پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس مسئول بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دوره آموزشی مقدماتی حفاظت در برابر اشعه پزشکی از طرف سازمان انرژی اتمی و مرکز تحقیقات تابش در این استان برگزار می‌شود.

کارگاه حفاظت در برابر اشعه‌های پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی مکارمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری یک دوره آموزشی حفاظت از اشعه‌های پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات علمی پرتوکاران شاغل است که می‌تواند برای افزایش آگاهی‌ها و افزایش اطلاعات علمی در زمینه علوم روز پرتوها، به پرتوکاران کمک کند.

کارشناس مسئول بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اشعه‌های پزشکی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی یک خطر جدی برای سلامت افراد هستند.

وی، سوانح ناشی از پرتوها، فیزیک پرتوها و راهکارهای حفاظت انسان در برابر اشعه‌ها را از جمله مباحث مهم در این کارگاه برشمرد.

مکارمی یادآور شد: افراد شاغل در بخش‌های پرتوساز مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و همچنین آموزش پزشکان متخصص، تکنسین‌ها، کارشناسان اتاق عمل، کارکنان سی.تی.اسکن و بیهوشی درگیر با دستگاه‌های پرتوساز هستند که شرکت در این دوره مهم برای آن‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی حفاظت در مقابل اشعه‌های پزشکی با همکاری مدیریت بیمارستان شهید رجائی گچساران از 30 آبان به مدت شش روز خواهد بود، ادامه داد: این کارگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه و در سه هفته متوالی برگزار می‌شود.

مکارمی سالن همایش‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران را محل برگزاری این کارگاه اعلام کرد و ابراز داشت: این دوره آموزشی فرصتی طلایی برای پرتوکاران کهگیلویه و بویراحمد است.

وی به پرتوکاران توصیه کرد: با توجه به ظرفیت محدود کلاس‌ها در این دوره آموزشی، برای ثبت‌نام هرچه سریع‌تر، با بخش رادیولوژی بیمارستان شهید رجائی گچساران هماهنگی لازم را به عمل آورند.

این کارشناس پرتوها خاطرنشان کرد: گواهی آموزشی به میزان 60 ساعت از طرف سازمان انرژی اتمی برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دوره آموزشی مقدماتی حفاظت در برابر اشعه پزشکی از طرف سازمان انرژی اتمی و مرکز تحقیقات تابش 30 آبان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/82005/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول