اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن خبر داد

اجرای آزمایشی طرح شهروند پاک در منطقه 10 شهرداری مشهد

مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن از اجرای طرح شهروند پاک به صورت پایلوت در منطقه 10 شهرداری مشهد خبر داد.

اجرای آزمایشی طرح شهروند پاک در منطقه 10 شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید بیژنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه ویژه به موضوع بازیافت به عنوان فرصتی برای خلق امکانات و تولیدات، توجه به تفکیک زباله‌ها از مبدأ و رعایت پاکی و طراوت فضای شهری از آن دسته مسائلی است که رعایتش سطح بالایی از فرهنگ و آگاهی شهروندی را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن با مشارکت سازمان بازیافت و تبدیل مواد بر آن شده است تا طرحی با عنوان شهروند پاک را در منطقه 10 شهرداری به صورت پایلوت اجرایی کند.

مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن در رابطه با جزئیات این طرح گفت: این طرح مشارکتی که قرار است به صورت پایلوت در 12 محله مختلف منطقه 10 شهرداری اجرا شود از اوایل آبان‌ماه آغاز شد و در نخستین قدم در محله فرهنگیان منطقه 10 شهروندان را به مشارکت تشویق کرد که طی آن چهار تن زباله از این محله جمع‌آوری شد که نسبت به مدت زمان مشابه که تنها یک تن جمع‌آوری می‌شد به مراتب افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در قالب چنین طرحی تفکیک زباله از مبدأ را به شهروندان محلات آموزش خواهیم داد، تصریح کرد: هر هفته از شهروندان یک محله خواهیم خواست تا زباله‌های خشک محل زندگی خود را جمع‌آوری، تفکیک کرده و در محل برگزاری مراسم به مسئولان بازیافت که در محل حاضرند، تحویل دهند و پس از وزن‌کشی به شهروندی که بیشترین زباله خشک را از نظر وزنی ارائه داده باشد جوایزی ارزنده اهدا می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول