اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

مشترکان برق گیلان 50 میلیارد تومان بدهی دارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه این شرکت اکنون بالغ بر 50 میلیارد تومان از مشترکان خود در سطح استان طلب دارد، گفت: مشترکان برق گیلان هزینه برق مصرفی را پرداخت کنند.

مشترکان برق گیلان 50 میلیارد تومان بدهی دارند

جمشید طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه واریز یارانه نقدی انرژی از طرف دولت اظهار کرد: مشرکان برق گیلان هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت هزینه‌های برق مصرفی 50 میلیارد تومانی اقدام کنند.

وی فروش انشعاب، نصب تجهیزات «کابل و کنتور» و تسریع در ارائه خدمات پس از فروش انرژی را منوط به پرداخت به موقع هزینه‌های برق مصرفی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ادامه داد: سرویس‌دهی به مشترکان برق، ارائه خدمات مطلوب و برطرف شدن ضعف برق‌ها، اصلاح شبکه‌های برق فرسوده و جلوگیری از قطع برق ناخواسته، پرداخت قبل از مهلت مقرر بهای برق مصرف مشترکان تنها منبع بزرگ مالی برای انجام خدمات مذکور در شرکت توزیع برق گیلان است.

*وجود یک‌میلیون و 180 هزار مشترک برق گیلان

وی با بیان اینکه این شرکت اکنون بالغ بر یک‌میلیون و 180 هزار مشترک برق در گیلان دارد، تصریح کرد: ارائه خدمات‌دهی مطلوب به مشترکان در استان منوط به پرداخت هزینه‌های برق مصرفی توسط مشترکان است.

طالبی متذکر شد: با توجه به اینکه قبوض برق برای مشترکان خانگی و تجاری به طور متوسط هر دو ماه یک بار صادر شده و مبلغ یارانه‌های انرژی نیز دو ماه قبل به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود، امکان پرداخت قبوض وجود دارد.

به گفته وی، افزایش انباشتگی بدهی‌های بهای برق مصرفی و عدم تحقق وصول مطالبات که یکی از منابع اصلی مالی مورد نیاز برای پرداخت یارانه خانوارها و نهایتاً رفع مشکلات تولید، انتقال و توزیع برق است، ضربه شدیدی به وزارت نیرو در امر سرویس‌دهی و نگه‌داری هزاران کیلومتر شبکه و دستگاه پست برق وارد می‌کند.

*بدهی 50 میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق گیلان

این مقام مسئول یادآور شد: شرکت توزیع برق گیلان اکنون بالغ بر 50 میلیارد تومان از مشترکان خود در سطح استان طلب دارد که بیشترین سهم بدهی مربوط به مشترکان خانگی و سپس اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

وی از مشترکان خواست تا بدهی بهای برق مصرفی را قبل از مهلت مقرر درج شده در قبض برق پرداخت کنند تا طبق آیین‌نامه تعرفه‌های وزارت نیرو مجبور به قطع برق مشترک نشوند.

طالبی، افزود: این شرکت نیز طبق دستور کمیته هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به پیگیری مطالبات معوق و وصول بدهی‌های برق طبق ضوابط مورد عمل و واریز آن به حساب متمرکز خزانه دولت برای پرداخت دوباره یارانه‌ها است.

این مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود در راستای حمایت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشترکان بدهکار نسبت به پرداخت قبل از مهلت درج شده در قبوض برق پایبند باشند تا این شرکت نیز بتواند نسبت به تعهدات خود درباره تعویض شبکه‌های فرسوده، اصلاح و بازسازی شبکه‌های برق با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق عمل کند و مشترکان نیز دچار خاموشی‌های ناخواسته ناشی از عدم سرویس‌دهی و تعمیرات تجهیزات برق نشوند و تا به این وسیله نقش خود را در خدمات‌رسانی به شهروندان ایفا کند.

*ضرورت صرفه‌جویی برق در گیلان

وی با دعوت از مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف 18 تا 22 شب، خاطرنشان کرد: در صورت عدم دریافت قبوض برق مشترکان می‌توانند شماره اشتراک خود را به سامانه 1000131121 پیامک کنند و بلافاصله آخرین مبلغ بدهی همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت برای مشترک ارسال می‌شود.

این مسئول از مشترکان خواست مبلغ بدهی را از طریق انواع روش‌های الکترونیکی پرداخت کنند.

وی از اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی استان درباره صرفه‌جویی انرژی در نیمه دوم سال‌جاری خواست تا در راستای دستورالعمل شرکت توانیر و با توجه به نیاز شبکه سراسری برق به کنترل مصرف انرژی و تأکید وزارت نیرو با خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی و روشنایی و دیگر تجهیزات پس از پایان وقت اداری و تنظیم ترموستات و دمای محل کار و نیز نسبت به صرفه‌جویی انرژی اقدام کنند.

طالبی یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز موظف به مراجعه و بررسی روند صرفه‌جویی انرژی توسط اداره‌ها می‌شود.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول