اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت عربستانی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد

حسن صفار از علمای برجسته عربستان و هیئت همراه از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند و طی نشستی با مسئولان این دانشگاه، به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

هیئت عربستانی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در نشست با هیئت عربستانی از ضرورت گفت‌وگو و تعامل میان مذاهب اسلامی سخن به میان آورد و با اشاره به انگیزه‌های شکل‌گیری دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: از بدو انقلاب، ضرورت تعامل با مذاهب و ادیان دیگر را حس کردیم و به دنبال ایجاد این تعاملات بودیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: هر چند پروتکل‌ها و تفاهم نامه‌هایی برای رسیدن به این اهداف در آن سال‌ها امضا می‌شد، اما کم کم به این نتیجه رسیدیم که باید این همکاری‌ها رنگ و بوی علمی و آکادمیک به خود بگیرد که این تصمیم منجر به بررسی‌های کارشناسی در حوزه علمیه و در نتیجه تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب شد تا به طور علمی و آکادمیک بتوانیم ادیان دیگر را بشناسیم و تعامل راهبردی با آنها داشته باشیم.

شیخ حسن صفار از علمای برجسته عربستان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، بیان داشت: تنها راه پیش روی ما در ارتباط با دیگران،‌ گفت‌وگو است که همان راه پیشنهادی انبیا، مصلحان و راه پیشنهادی قرآن است.

وی در ادامه ظهور گروه‌های تندرو و احتمال رویارویی آنها را خطری جدی برای آینده اسلام خواند و افزود: برای موفقیت در جهان اسلام باید همگان را به گفت‌وگو، تعامل و همزیستی دعوت کرد.

در پایان این نشست؛ دو طرف بر ضرورت همکاری علمی دوجانبه برای توسعه روابط آکادمیک در راستای پیشبرد تقریب مذاهب اسلامی تأکید کردند.

انتهای پیام/2258/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول