اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جدید فرهنگسرای قلم گیلاوند:

فرهنگ قرآنی وارد زندگی خانواده‎ها شود / فرهنگسرای قلم قرآنی می‎شود

مدیر جدید فرهنگسرای قلم با بیان اینکه باید فرهنگ قرآنی را درون زندگی خانواده‎ها ببریم، گفت: فرهنگسرای قلم از این پس به سمت قرآنی شدن و برگزاری کلاس‎ها و برنامه‎ها با اولویت قرآن پیش می‎رود.

فرهنگ قرآنی وارد زندگی خانواده‎ها شود / فرهنگسرای قلم قرآنی می‎شود

لیلا صفری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: تربیت حافظ و قاری به تنهایی کافی نیست،‌ بلکه باید کودکان را با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم.

مدیر جدید فرهنگسرای قلم که به تازگی مدیریت این فرهنگسرا را بر عهده گرفته است، در نظر دارد فعالیت‎های این مجموعه را با محوریت‎های قرآن و عترت ادامه دهد.

صفری افزود:‌ برای نخستین حرکت در این مسیر، ‌مسابقه کتاب‎خوانی خطبه‎های غدیر را به مناسبت عید غدیر خم و نیز مسابقه نقاشی دیواری را به مناسبت ولادت امام رضا (ع) برگزار کردیم که در هر دو مورد، با استقبال نسبتاً خوب خانواده‎ها مواجه شدیم.

وی ادامه داد: جوایز این مسابقات، فرهنگی و قرآنی بود و شامل کتاب حیوانات قرآنی برای کودکان و کتاب‎های قرآنی دیگر برای سایر اعضای خانواده می‎شد.

مدیر جدید فرهنگسرای قلم به حمایت‎های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در زمینه فعالیت‎های قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: مهم‎ترین عامل موافقت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند با واگذاری فرهنگسرا به مدیر جدید، ارائه طرح‎ها و برنامه‎های قرآنی بود.

وی بار دیگر به تلاش برای احیای فرهنگ قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: برای جذب خانواده‎ها به این مجموعه، ‌در کنار کلاس‎ها و برنامه‎های قرآنی، کلاس‎های دیگر همچون نقاشی،‌ معرق، خیاطی و بافتنی، موسیقی و آموزش کاربری یارانه را نیز در مجموعه فعال کردیم.

صفری همچنین به وجود مهدکودک در این مجموعه اشاره کرد و افزود:‌ در مهدکودک فرهنگ‎سرای قلم، با توجه به هدف راهبردی جدید مجموعه، آموزش قرآن در اولویت بوده و در کنار آن آموزش زبان،‌ کارگاه خلاقیت، علوم و ریاضی نیز توسط مربیان مجرب ارائه می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مبنای کار در این مجموعه بر آموزش بنا شده است، اظهار کرد:‌ در کنار آموزش، فعالیت‎های فرهنگی مثل اردوهای سیاحتی، زیارتی یک روزه به آستانه مقدس امامزادگان،‌ برای خانواده‎ها در نظر گرفته شده است که خوشبختانه در این بخش نیز شاهد استقبال خانواده‎ها بوده‎ایم.

مدیر جدید فرهنگ‎سرای قلم که از فعالان قرآنی شهرستان دماوند است،‌ در معرفی خود گفت:‌ دماوندی نیستم و دانشجوی ارشد علوم قرآن و حدیث در دانشگاه پیام نور این شهر هستم و فعالیت قرآنی خود را در دماوند از همین دانشگاه شروع کرده‎ام.

وی ادامه داد:‌ در اولین حرکت قرآنی خود در این شهر، کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور شهرستان دماوند را تشکیل داده و پنج سال به عنوان مسئول این کانون، فعالیت‎های زیادی در سطح استان تهران انجام دادم.

صفری به شرکت در نمایشگاه بین‎المللی قرآن در مصلای تهران اشاره کرد و بیان داشت: ما موفق شدیم در بخش دانشجویی این نمایشگاه غرفه داشته باشیم.

این فعال قرآنی در ادامه به برگزاری کلاس‎های قرآنی با اعضای کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، اشاره و بیان کرد: در برگزاری این کلاس‎ها که با همکاری و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان انجام می‎شود، در مناطق و محله‎های مختلف شهر دماوند و حتی شهرها و روستاهای اطراف آن برگزاری می‎کنیم.

وی در این زمینه از حضور در نمایشگاه مؤسسات قرآنی در برج میلاد تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: با اجرای طرح‎های قرآنی 1446 و بشارت در دانشگاه پیام نور و با آموزش‎های لازم در این زمینه، چند برنده در این طرح‎های کشوری داشتیم.

صفری با بیان اینکه در ابتدای ورود به این مجموعه با مشکلات زیادی روبه‎رو بوده است، بیان کرد:‌ این مکان فرهنگی، چند ماهی بود که رها شده بود و برای سامان‎دهی و نظافت آن کارهای زیادی انجام شد تا آماده پذیرفتن مراجعان شود.

وی با اشاره به اینکه در همه مناسبت‎های مذهبی و حتی ملی برنامه خواهیم داشت، تصریح کرد: برای اطلاع‎رسانی برنامه‎های خود از سامانه پیامکی و تبلیغات میدانی در سطح گیلاوند و به ویژه شهرک توحید استفاده می‎کنیم.

گفتنی است؛ فرهنگسرای قلم، در شهرک توحید گیلاوند در دماوند واقع شده است که چند سال پیش با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان تجهیز و راه‎اندازی شد.

انتهای پیام/2568/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول