اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال احمر دماوند خبر داد

برگزاری اردوی توان‎افزایی تیم توانای جمعیت هلال احمر دماوند

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت:‌ اردوی توان‎افزایی تیم توانای جمعیت هلال احمر دماوند برگزار شد.

برگزاری اردوی توان‎افزایی تیم توانای جمعیت هلال احمر دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، حمید فرهادی در این خصوص بیان کرد: مدت زمانی گذشت تا موفق شدیم تیم توانا (امدادگران خواهر) این جمعیت را راه‎اندازی کنیم و سر و سامان دهیم.

وی با بیان اینکه در سطح برادران از لحاظ کیفی و کمی مشکل وجود ندارد، افزود: در این بخش در حد مطلوبی قرار داریم و این امر همچنین برای تیم توانا که همان امدادگران خواهر هستند، میسر شد.

فرهادی گفت: از مدتی پیش با هماهنگی‎هایی که با جمعیت هلال احمر استان تهران انجام دادیم، موفق شدیم مجوز یک دوره عمومی نجات خواهران را گرفته و به اعضای امدادگر خواهر، مبانی نجات را آموزش دهیم تا بتوانند در دوره‎های تخصصی مانند دوره تخصصی نجات در جاده، نجات در کوهستان و ... شرکت و فعالیت کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‎های انجام شده و هماهنگی‎های انجام شده با واحد امداد و نجات و آموزش تصمیم بر این شد که یک اردوی توان‎افزایی برای اعضای امدادگر خواهر برگزار کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار کرد: این تیم که شامل 35 نفر از امدادگران خواهر جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند است، به همراه دو مربی و یک خودروی عملیاتی به منطقه کوهستانی تله کمر دماوند اعزام شدند.

وی افزود: تیم اعزامی توانا پس از یک ساعت پیاده‎روی به پای دیواره کوهستان منطقه تله کمر رسیده و در کنار این پیاده‎روی، آموزش امداد کوهستان نیز به اعضای این تیم توسط مربیان امداد و نجات داده شد.

فرهادی در خصوص این آموزش گفت: در این آموزش فراگیران، آشنایی با تجهیزات کوهستان، یادگیری گروه‎های تخصصی در کوهستان، کارگاه تخصصی زدن در کوهستان و صعود و فرود را آموزش دیده و تمرین کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم از بین این افراد، حداقل دو تیم توانا جهت امداد و نجات در کوهستان ویژه خواهران در شهرستان دماوند داشته باشیم.

انتهای پیام/2568/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول