اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردهمایی بزرگ سوگواران کوچک در حرم حضرت عبدالعظیم‎الحسنی(ع)

نقالی و مقتل‌خوانی کودک خردسال در شهرری برگزار می‌شود

نقالی و مقتل‎خوانی کودک خردسال و مداحی نوجوان اهل بیت (ع) همزمان با ششمین روز ماه محرم‌الحرام در گردهمایی بزرگ سوگواران کوچک در حرم حضرت عبدالعظیم‎الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

نقالی و مقتل‌خوانی کودک خردسال در شهرری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید‌رضا موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فلسفه قیام امام سوم شیعیان و ترویج فرهنگ عاشورایی در میان کودکان، در ارتباط با برنامه‌های ویژه ماه محرم گفت: برای همه کودکان و نوآموزان سنین چهار تا شش ساله شهرری، ویژه برنامه‌ای با عنوان «حسین (ع) امام شکوفه‌ها» برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 گفت: همچنین در این روز والدین نوآموزان با مشارکت مسئولان فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ منطقه 20 به ادای نذر می‌پردازند.

وی با توجه به اهداف برگزاری ادای نذری در خانه فرهنگ‌ها بیان کرد: هدف از این کار آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی عاشورای حسینی است و اطعام عزادارن حسینی به‌صورت نذری برگزار می‌شود.

موسوی در این باره افزود: در این برنامه که در ششم ماه محرم و در مصلی شهرری مرقد حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زراعتیان، اطلاعات و آموزه‌هایی در ارتباط با قیام حضرت سیدالشهدا (ع)، وقایع کربلا و فرزندان امام حسین (ع)، به‌صورت کودکانه و در قالب‌هایی متنوع همچون کارگاه قصه‌گویی، مراسم عزاداری و سینه‌زنی به کودکان انتقال می‌دهد.

مدیر فرهنگسرای ولاء با اشاره به برنامه هایی که در این سوگواره انجام می‌شود، بیان کرد: در این سوگواره آتنا غفاری بازیگر خردسال به پرده‎خوانی در ارتباط با محرم و حضرت علی‎اصغر(ع) خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در برنامه امام حسین (ع) امام شکوفه‌ها مداح نوجوان علی اسدی عضو کانون دانش‌آموزان مدرسه امام حسن عسگری (ع) به نوحه‌خوانی برای کودکان می‌پردازد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 با توجه به قاریان کودک این برنامه بیان کرد: قرآن نوآموزان کودک یاسمن قنبری و امیر علی بحرینی به قرائت سوره کوثر خواهند پرداخت.

موسوی ادامه داد: همه کودکان سرود هماهنگی را که توسط مربیان خود فراگرفته‌اند به‌ صورت هماهنگ اجرا خواهند کرد.

مدیر فرهنگسرای ولاء ذکر کرد: در این برنامه حجت‌الاسلام زراعتیان به همراه کودکان فرازهایی از زیارت عاشورا را قرائت می‌کنند.

موسوی بیان کرد: تمام مراکز مدیریت فرهنگی، هنری منطقه 20 محرم امسال نیز میزبان عزاداران حسینی و دوستداران حضرت سیدالشهدا (ع) هستند تا به رسم سال‌های گذشته سالگشت پیروزی حق بر باطل را گرامی بدارند و فلسفه عاشورا و روح امر به معروف و نهی از منکر و احساس جهاد و شهادت را در خود زنده نگه دارند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 ذکر کرد: برنامه سوگواری حسین(ع) امام شکوفه‌ها ویژه نوآموزان مهد و پیش دبستان است که فردا (یکشنبه) 19 آبان ماه مصادف با 6 محرم‎الحرام 1435 هجری قمری از ساعت 9 تا 11 در مصلی حرم شاه عبدالعظیم‎الحسنی (ع) واقع در شهرری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/ش‌30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول