اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه‌ریزی مطرح کرد

30 سال سخن از آمایش سرزمین بدون هیچ خروجی

استاندرا کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 سال است از طرح آمایش سرزمین در این استان حرف می‌زنیم ولی هیچ خروجی را نمی‌بینیم زیرا که نتوانستیم با تهیه یک برنامه جامع، توسعه این استان را پیش ببریم.

30 سال سخن از آمایش سرزمین بدون هیچ خروجی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دهمین شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با دستور کار تشریح سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست و بعد از توضیحات معاون امور آمایش و توسعه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری، برنامه‌ریزی و طرح و برنامه را از نیازهای اصلی این استان خواند و گفت:‌ در این استان بدون برنامه و نقشه راه کارهای زیادی شروع شد که متأسفانه نیمه‌کاره و بدون نتیجه مشخص رها شدند در حالی که اگر برنامه‌ریزی و طرح جامع در بخش‌های مختلف داشته باشیم دچار چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

سیدموسی خادمی با بیان اینکه، 30 سال است از طرح آمایش سرزمین در کهگیلویه و بویراحمد حرف می‌زنیم ولی هیچ خروجی را نمی‌بینیم، ادامه داد:‌ دستگاه‌های ادرای در این استان نباید معطل اقدامات ملی باشند بلکه باید در چارچوب برنامه‌های کلان، کارهای آمایشی لازم را انجام دهند.

* مدیران معطل اقدامات ملی نباشند

وی با اشاره به وجود چنین تجاربی در برنامه‌های آمایش چند استان کشور، بیان کرد: مدیران در کهگیلویه و بویراحمد وارد میدان شوند و کار در این حوزه را شروع کنند.

خادمی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص جغرافیایی و زیست‌محیطی دارد که باید با تهیه طرح و برنامه آمایش سرزمین آن را به جلو ببریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه «ساترا» اشاره کرد و گفت: نرم‌افزار این برنامه در کهگیلویه و بویراحمد نصب شده و از امروز مدیران موظف هستند اطلاعات و داده‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد آموزش به مدیران برای کار با این سامانه را ضروری دانست و اظهار کرد: ظرف دو هفته آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود تا کارها معطل نشوند.

انتهای پیام/82005/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول