اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مشترک بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی گلستان:

نصب کنتورهای هوشمند به نفع کشاورزان است

دبیر کمیته مشترک بهینه‏‌سازی مصرف آب کشاورزی استان گلستان با اشاره به الزامات قانونی نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های برقی گفت: نصب این کنتورها امکان استفاده بهینه و پایدار از منابع آب زیرزمینی را به کشاورزان می‏دهد.

نصب کنتورهای هوشمند به نفع کشاورزان است

مهندس سید محسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: کسانی که تاکنون این کنتورها را نصب نکرده‏‌اند برای جلوگیری از تضییع حقوق خود هر چه سریعتر نسبت به نصب آن اقدام کنند.

وی افزود: کسانی هم که این کنتور را نصب کرده‌اند، مطمئن باشند که هم به اندازه حق خود از آب کشاورزی بهره‌‌برداری می‌کنند و هم این‌که حقوق سایر کشاورزان را محترم می‌شمارند. 

از مجموع 20 هزار حلقه چاه آب مجاز استان 4 هزار و 500 حلقه چاه آب، برقی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: از مجموع 20 هزار حلقه چاه آب مجاز استان چهار هزار و 500 حلقه چاه آب، برقی است که این تعداد باید به مرور زمان مجهز به کنتورهای هوشمند شده و باقی چاه‌ها نیز همزمان با برق‏‌رسانی مجهز به این نوع کنتور می‌شوند.  

حسینی با تصریح این‌که تاکنون 750 دستگاه کنتور هوشمند در چاه‏‌های برقی استان نصب شده است، تاکید کرد: نصب کنتورهای هوشمند برای سایر چاه‌های آب برقی نیازمند فرهنگ‌سازی و آشنایی کشاورزان با مزایای این کار است.

به گفته وی، برای این‌که کنتورهای هوشمند در سایر چاه‏‌های برقی استان نصب شوند، برنامه‌های ترویجی همچون تهیه برنامه‌های تلویزیونی، پخش زیرنویس از شبکه گلستان و ارسال پیامک برای کشاورزان با هدف ایجاد انگیزه در آن‌ها ضروری است.  

علاوه بر فرهنگ‏‌سازی باید هشدارهای لازم به کشاورزان داده شود

دبیر کمیته مشترک بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی استان  گلستان عنوان کرد: علاوه بر فرهنگ‏‌سازی باید هشدارهای لازم به کشاورزان داده شود تا آن‌ها از مشکلات احتمالی ناشی از نصب نکردن کنتورهای هوشمند آگاه شوند. 

وی تاکید کرد: پس از این مرحله، در فاصله زمانی مشخص چنانچه برخی صاحبان چاه از نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب برقی خودداری کنند ناگزیر از مواجهه با اقدامات قانونی خواهند بود.

انتهای پیام/83003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول