اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود:

بصیرت‏بخشی مهم‎ترین موضوع در قیام اباعبدالله الحسین (ع) است

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود گفت: بصیرت‏بخشی مهم‎ترین موضوع در قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

بصیرت‏بخشی مهم‎ترین موضوع در قیام اباعبدالله الحسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدحسین موسویان عصر امروز در گردهمایی هیئت منتظران موعود بسیج اصناف که با حضور بیش از 100 نفر از اعضای حلقه‏های صالحین در مسجد قلعه نو بازار شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان با اشاره به درس‏های قیام عاشورا، اظهار داشت: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدف قیام خود را احیای این دو مهم در دین بیان کرد.

وی افزود: بسیار جای تأسف دارد که امامان معصوم باشند و دین خدا گم شده باشد و برای احیای آن امام حسین (ع) قیام کند تا سنت پیامبر اسلام (ص) را دوباره احیا کند.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود تصریح کرد: دشمنان و مخالفان دین خدا در لباس دوست تیشه به ریشه اسلام زدند و مردم بی‏بصیرت نیز سکوت کردند و تابع حکومت ظلم و جور بنی امیه شدند.

وی خاطر نشان کرد: با سرکار آمدن یزید که بدنامی او تمام بلاد مسلمانان را گرفته بود امام حسین (ع) سکوت را جایز ندانسته و برای حفظ دین خدا قیام کردند تا بتوانند با جان‎فشانی خود مسیر دین را حفظ کنند.

موسویان با بیان اینکه بصیرت مهم‎ترین موضوع در دین‎داری است، افزود: اگر بصیرت نباشد انسان گمراه خواهد شد و این در قیام سالار شهیدان کاملاً مشهود است که اصحاب و یاران پیامبر (ص) و مولا علی (ع) که بصیرت نداشتند امام زمان (عج) خود را تنها گذاشتند و به بیراهه رفتند.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود بیان کرد: بصیرت مهم‎ترین موضوع در قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که باید همگان از آن درس بگیریم که اگر نگیریم به سرنوشت مردم کوفه و خواص آنها گرفتار خواهیم شد و خسر الدنیا والاخره خواهیم شد.

موسویان تأکید کرد: تبعیت از ولایت و معرفت داشتن بحث دیگری است که سبب می‏شود انسان هدایت شود و یا در کج‌راهه گرفتار آید.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود افزود: معرفت به امام زمان (عج) خود و تبعیت از ایشان سبب می‏شود در راه درست قدم برداشته و مسیر را درست حرکت کنیم و آنها که مسیر را شناختند در کربلا و روز عاشورا در رکاب امام شهید و سعادتمند شدند.

وی در پایان تأکید کرد: معرفت و بصیرت در شناخت مولا و حرکت در مسیر ولایت می‏تواند انسان را رستگار کند، هر چند که مرتکب گناهانی نیز شده باشد و بی‏معرفتی و بی‎بصیرتی انسان عابد و زاهد را به مذلت و بدبختی رهنمون خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول