اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد

توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه در قالب یک برنامه مشخص کاری

استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری این استان با ترکیه در قالب یک برنامه مشخص کاری تاکید کرد.

توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه در قالب یک برنامه مشخص کاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به روابط دیرینه ایران و ترکیه و مشترکات فرهنگی دو کشور، خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی روابط خوبی با استان‌های مختلف ترکیه دارد، اما سطح این روابط راضی‌کننده نیست و باید بیشتر از این توسعه یابد.

وی تاکید کرد: روابط دو طرف باید طبق یک برنامه زمان‌بندی شده و مشخص توسعه یافته و روند این برنامه نیز باید به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد.

جبارزاده از کنسول‌گری ترکیه در تبریز و نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی خواست برنامه‌ای برای ارتقای سطح روابط دوجانبه و چگونگی رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تهیه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که روابط سیاسی ایران و ترکیه بر عهده دولت‌های دو کشور است، افزود: ما مسئول روابط اقتصادی و تجاری هستیم و در این راستا تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این دیدار انتصاب دکتر جبارزاده به سمت استانداری آذربایجان شرقی را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای وی، خواستار استمرار و گسترش روابط دوجانبه با این استان شد.

گوون بگچ همچنین با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی و تجاری بین منطقه‌ای ترکیه و آذربایجان شرقی، آمادگی خود را برای همکاری با مدیریت اجرایی این استان در جهت توسعه روابط اعلام کرد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول