اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد

ضرورت ارزیابی زیست محیطی طرح‌های سرمایه‌گذاری گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: انجام مطالعات ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری در گیلان ضرورت دارد.

ضرورت ارزیابی زیست محیطی طرح‌های سرمایه‌گذاری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس پیش از ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی گیلان؛ مکان‌یابی طرح‌های سرمایه‌گذاری در نخستین مرحله از ارزیابی اثر زیست محیطی را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاران بیشتر مشمول مطالعات ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: در این مرحله گاهی سرمایه‌گذاران عقب‌نشینی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: این تفکر وجود دارد که اگر پروژه‌ای مشمول مطالعات زیست محیطی شد دیگر نمی‌تواند کاری در زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهد در حالی که اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان آن انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر پروژه‌ای بیش از حد فاضلاب‌زا  و یا در ساحل و نزدیک منطقه زیستی و تالاب باشد باید مورد مطالعه و مکان‌یابی قرار گیرد.

عبدوس فرایند ارزیابی تمام پارامترهای مثبت و منفی را در راستای اجرای این طرح بیان کرد و گفت: در فرایند این ارزیابی‌ها نمره دهی می‌شود و طرح سرمایه‌گذاری پس از اینکه نمره آورد در مرحله بعدی ملاحظاتی صورت می‌گیرد و تمهیدات آن اندیشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گیلان بارگذاری‌های زیست‌محیطی بدون مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی، خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد.

مدیرکل محیط زیست گیلان ایجاد صنایع بزرگ مانند فولاد را برای این استان ضروری ندانست و یادآور شد: در گیلان سرمایه‌گذاری فرآوری محصولات کشاورزی انجام نشده است که بازدهی آن را به مردم استان برگردانیم اما گیلان را فولادی کردیم.

وی با اشاره به اینکه احداث کارخانه‌های بزرگ فولاد در گیلان هیچ نفعی برای این استان ندارد، متذکر شد: شمش فولاد را با تریلی از اصفهان به گیلان می‌آورند و سپس همین مرحله را از گیلان به اصفهان می‌برند که هر تریلی یک میلیون تومان هزینه دارد و در واقع با ایجاد کارخانه فولاد کاری می‌کنیم که چرخ تریلی بچرخد نه چرخ صنعت.

وی گیلان را دارای مزیت اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذار را به طرف مزیت‌های اقتصادی و منطقه‌ای گیلان هدایت کنیم تا بازدهی خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/2200/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول