اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

شوراها یکی از بزرگ‎ترین دستاوردهای نظام است

استاندار سمنان گفت: شوراها یکی از بزرگ‎ترین دستاوردهای نظام است که باید به آن افتخار کرد.

شوراها یکی از بزرگ‎ترین دستاوردهای نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان و به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی در جلسه‎ای با حضور شوراهای اسلامی شهر و شهرداران استان سمنان، مسائل و مشکلات و پیشنهادات آنها را بررسی کرد.

وی اظهار داشت: شوراها یکی از بزرگ‎ترین دستاوردهای نظام است که نظام به آن می‎بالد و عزیزانی که چهار سال در شورا حضور پیدا می‎کنند کوله باری از تجربه کسب خواهند کرد و نگاه حاکمیت به شوراها به عنوان حلقه اتصال حاکمیت و مردم است.

استاندار سمنان افزود: شوراها باید به قوانین و مقررات آشنا باشند و از معاونت امور عمرانی استانداری خواست برگزاری دوره‎های آموزشی برای ایشان را پیگیری کند زیرا هر چه آشنایی شوراها با قوانین و مقررات بیشتر شود امور شهرها و شهرداری‎ها به سامان‎تر می‎شود و تعداد مصوباتی که در کمیته تطبیق رد شود نیز کمتر می‎شود.

در ادامه استاندار سمنان توصیه‎هایی را برای فعالیت بهتر شوراها مطرح کرد و گفت: شوراها باید با خودشان تعامل داشته باشند؛ زیرا شورا یک مجموعه فکری و شورایی است نه سیاسی و ترکیب شورا باید بر اساس توانایی خدمت به مردم چیدمان و مسئولیت داده شود نه بر اساس گرایش سیاسی و این مهم است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تعامل شوراها و دستگاه‎های اجرایی و ادارات دولتی بسیار اهمیت دارد، گفت: تعامل با شورای سابق شهر، معتمدان، خبرگان و بزرگان شهر، تعامل با مردم به عنوان ولی نعمت و تلاش برای خدمت به مردم با سعه صدر کافی، تعامل با مراکز علمی به عنوان پشتوانه علمی برای توسعه و آبادانی شهرها بر مبنای برنامه‎ریزی علمی و تعامل با شهردار به عنوان منتخب شورا ضرورت دارد تا با هم به رفع مشکلات شهر و مردم بپردازند.

وکیلی بیان کرد: لازم است شهرداران باتجربه و باتخصص انتخاب کنید و آزمون و خطا نکنید و به دنبال ایجاد ثبات مدیریت در شهرداری باشید.

وکیلی در ادامه افزود: شوراها باید توانمندی‎های خودشان، مسیر توسعه شهر، جایگاه شهر و راه‎های جلب اعتماد شهروندان را بشناسند لذا شورا برای این شناخت به برنامه‎ریزی نیاز دارد و حرکت بدون شناخت و برنامه حرکت در تاریکی است.

وی افزود: شورا باید در برنامه‎ریزی شهری نگاه اقتصادی داشته باشد و توانمندی‎ها و امکانات بالقوه شهر را بالفعل کند و توسعه پایدار شهر را برنامه‎ریزی کند و شورا باید خاستگاه مردم و مورد اعتماد مردم باشد.

استاندار سمنان همچنین پیشنهاد کرد تا شوراهای شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ با هم جلسه بگذارند و از تجربیات هم استفاده کنند و از تجربیات شهرهای بزرگ کشور و شهرهای موفق دنیا نیز استفاده کنند، دولت هم باید به ایجاد زیرساخت‎ها کمک کند.

وکیلی افزود: شورا باید بر شهردار نظارت داشته باشد. همچنین باید بر بودجه‎ریزی و اجرای مصوبات دقت کنند ولیکن نباید در انتخاب پیمانکار و اولویت‎های اجرایی شهردار دخالت کند.

وی همچنین گفت: شهردار باید پاسخ‎گو باشد و شهرداری که پاسخ‎گو نباشد لایق نیست.

استاندار سمنان افزود: اگر شورای شهر و شهردار با هم همدل و همراه شوند خدا نیز با ایشان همراه می‎شود تا به مردم خدمت کنند.

وکیلی در خصوص اهمیت شورا گفت: شوراها بهترین فرصت برای تجربیات مدیریتی است و افزود: سعی نکنید از درون شورا یک شهردار انتخاب کنید مگر به اضطرار.

همچنین معاون امور عمرانی استاندار سمنان در این جلسه با اشاره به اینکه 19 شهر و شهرداری داریم، افزود: 113 عضو شورای اسلامی شهرهای استان سمنان، منتخب مردم هستند که 88 عضو از 113 عضو جدید هستند و این نشان می‎دهد که مردم رویکرد و انتظارات جدیدی دارند و بالطبع شوراهای جدید، شهرداران جدیدی را برای انتخاب توسط استاندار محترم معرفی می‎کنند.

پرهان جانفشان‏عراقی با اشاره به اینکه شهرداری‎ها معادل بودجه عمرانی استان سمنان بودجه دارند، افزود: 230 میلیارد تومان توسط شهرداری‎ها هزینه می‎شود و لازم است تا با توانمندسازی و آموزش کارمندان شهرداری، مدیریت بهتری در شهرداری‎ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/2249/ط/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول