اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان:

ارسال‎کننده ایمیل‎های مستهجن برای گروه 5 هزار نفره دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری مدیر یک گروه پنج هزار نفره که برای اعضا ایمیل‎های مستهجن ارسال می‎کرد از سوی تیم رصد پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان سمنان خبر داد.

ارسال‎کننده ایمیل‎های مستهجن برای گروه 5 هزار نفره دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از مرکز اطلاع‎رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی در تشریح جزئیات این مطلب گفت: برقراری امنیت در فضای مجازی و شناسایی هنجارشکنان در این فضا از مهمترین مأموریت‎های پلیس فتا است که در سطح کارکنان این پلیس تاکنون به خوبی از پس این مأموریت خطیر برآمده‎اند به گونه‎ای که بالغ بر 90 درصد از پرونده‎های ارجاع شده به پلیس فتای استان سمنان کشف شده است.

وی افزود: آخرین پرونده‎ای که به دست تیم رصد و پایش پلیس فتای استان سمنان به سرانجام رسید، دستگیری مدیر یک گروه پنج هزار نفره بود که برای اعضای گروه ایمیل‎های مستهجن ارسال می‎کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار داشت: گروهی با عنوان «دختر پسر ایرانی» که بالغ بر پنج هزار نفر عضو داشت از سوی تیم کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد که مدیر آن برای اعضای گروه، ایمیل‎های مستهجن ارسال می‎کرد.

میرزایی ادامه داد: در بررسی‎های صورت گرفته، مشخص شد فرد مورد نظر در یکی از شهرستان‎های استان سمنان ساکن است که پس از انجام هماهنگی‎های لازم با دستگاه قضایی، عملیات دستگیری وی اجرا شد.

وی گفت: اقدام متهم که مهندس کامپیوتر است، مصداق هرزه‎نگاری در جامعه مجازی و اشاعه فحشا است و وی به همین جرم با تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه امروزه برخی مجرمان در فضای مجازی از طریق ارسال ایمیل‎های مسموم و هرزه‎نگاری، طعمه‎های خود را شکار کرده و به اطلاعات شخصی آنان دست می‎یابند، به عموم کاربران هشدار داد: از عضویت در این گونه گروه‎ها پرهیز کنید و به ایمیل‎های ناشناس پاسخ ندهید.

لازم به ذکر است؛ بر اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه‎ای، مجرمان در این‎گونه موارد چنانچه مفسد فی‎الارض، قلمداد نشوند به حبس از 91 روز تا دو سال و یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات، محکوم می‎شوند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول