اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان:

کشاورزان خوزستان از کودهای بیولوژیک استفاده کنند

مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان گفت: با تولید محصولات کشاورزی بدون کود شیمیایی می‌توان در تامین سلامت و افزایش ضریب امنیت غذایی جامعه گام‌ برداشت.

کشاورزان خوزستان از کودهای بیولوژیک استفاده کنند

کیخسرو چنگلوایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف کودهای شیمیایی و اثرات مخرب آن، کشاورزان استان از کودهای بیولوژیک استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه شاهد مصرف بی‌رویه انواع کودهای شیمیایی در مزارع کشاورزی هستیم که این امر نه تنها موجب تخریب زمین‌های کشاورزی می‌شود بلکه سلامت انسان را هم به خطر می‌اندازد.

مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به بازدید از کارگاه پرورش کود ورمی کمپوست شرکت سیکا صنعت با تاکید بر ترویج مصرف کودهای بیولوژیک خاطرنشان کرد: باقی ماندن ترکیبات شیمیایی در میوه‌ها و سبزی‌ها نگرانی‌هایی را برای ابتلا به بیماری‌ها به همراه داشته است.

وی همچنین عنوان کرد: با تولید محصولات کشاورزی بدون کود شیمیایی می‌توان در تامین سلامت و افزایش ضریب امنیت غذایی جامعه گام‌ برداشت.

چنگلوایی بیان کرد: در این خصوص مسئولیت‌ سازمان‌های متولی مانند جهادکشاورزی، سازمان غذا و دارو و همچنین محیط زیست باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی از جمله مزایای کاربرد کودهای بیولوژیک را صرفه اقتصادی برای کشاورزان، افزایش حاصل‌خیزی خاک، جلوگیری از ایجاد آلودگی خاک، افزایش تولید و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برشمرد و تاکید کرد: کودهای بیولوژیک می‌توانند جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی باشند و ضمن افزایش تولیدات کشاورزی باعث بهبود کیفیت، عطر و طعم محصولات کشاورزی شوند.

انتهای پیام/72001/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول