اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

پارکینگ‌های اختصاصی در پیاده‌روهای قم

برخی سازمان‌ها و ادارات ظاهراً دلشان نمی‌آید از زمینی که عقب‌نشینی کرده‌اند دل بکنند و همچنان آنجا را مورد استفاده قرار می‌دهند.

پارکینگ‌های اختصاصی در پیاده‌روهای قم

خبرگزاری فارس - صدرالدین فلاح: وقتی قرار است خیابانی چه در برنامه‌های کوتاه مدت و چه در بلند مدت تعریض شود و باری از دوش ترافیک شهر بردارد به تدریج عقب‌نشینی‌هایی در آن دیده می‌شود چون یا شهرداری اعتبار لازم برای خرید همه املاک را به صورت یکجا ندارد یا این‌که طرح در اولویت کاری نیست ولی در هر صورت این کار حتی شده به صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود.

میزان عقب‌نشینی در هر خیابان هم متفاوت است و امکان دارد تا چند 10 متر را شامل شود؛ حتی ممکن است فضایی برای پارک چند خودرو به‌وجود بیاید و مشکل هم درست همینجا خود را نشان می‌دهد این‌که برخی افراد بدون توجه به قوانین شهری اتومبیل خود را در چنین زمین‌هایی رها می‌کنند و موجب کندی عبور و مرور می‌شوند ولی موضوع اصلی فراتر از این بی‌توجهی‌هاست.

گویی در قم برخی سازمان‌ها و ادارات ظاهراً دلشان نمی‌آید از زمینی که عقب‌نشینی کرده‌اند دل بکنند و همچنان آنجا را مورد استفاده قرار می‌دهند و چه کاربری‌ بهتر از تبدیل مکان عقب‌نشینی شده به پارکینگ کارکنان؟

خیابان شهدا در قم از جمله مسیرهای قدیمی، پرتردد و در عین حال بسیار باریکی است که مشکلات ترافیکی زیادی در آن دیده می‌شود؛ یک لاین که از چهارراه شهدا به سمت میدان جانبازان امتداد دارد آزاد بوده و هر اتومبیلی مجاز به تردد در آن است در حالیکه در تمام طول مسیر هم اتومبیل‌هایی پارک شده‌اند و در چند سال اخیر هم حداقل در نیمی از آن ماشین‌هایی به صورت دوبله پارک می‌کنند و لاین دیگر هم خط ویژه و مخصوص اتوبوس‌هاست. با این اوضاع و احوال طرح تعریض آن همچنان مسکوت مانده و تنها چند واحد شامل بانک‌ها، برخی پاساژ‌ها و یک مورد هم مرکز فرهنگی عقب‌نشینی لازم را انجام داده‌اند.

کمبود پارکینگ در این خیابان و حتی مسیرهای مجاور سبب شده برخی از همین اماکن که عقب‌تر از دیگر بناها ساخته‌ شده‌اند فرصت را مغتنم شمرده از همان مکان عقب‌نشینی شده به جای پارکینگ اختصاصی استفاده کنند و جالب این‌که مساحت مشخصی را به وسیله زنجیر برای خود محصور کرده‌اند به طوری که در نگاه نخست گویا این مکان از ابتدا پارکینگ بوده است.

سئوال اینجاست که اگر زمین‌های عقب‌نشینی شده توسط شهرداری خریداری شده‌اند چرا اکنون به صورت پارکینگ اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر هم مبلغی توسط شهرداری پرداخت نشده و معامله‌ای در کار نبوده چرا تعیین تکلیف نهایی صورت نمی‌گیرد؟

به یقین زنجیرکشی قسمتی از پیاده‌رو و تبدیل آن به پارکینگ یا هر نوع استفاده اختصاصی دیگر ولو این‌که حق و حقوق سازمان‌ها و اشخاص پرداخت نشده باشد زیبنده هیچ شهری نیست بنابراین لازم است مسئولان شهری در این مورد وارد عمل شده و به رفع مشکل بپردازند.

انتهای پیام/78004/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول