اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

عسکراولادی هیچ زمان از نظام طلبکار نبود

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مرحوم عسکراولادی هیچ زمانی از نظام طلبکار نبود گفت: او تا آخرین لحظات عمرش خادمی متواضع بود و باید درباره خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم تامل داشته باشیم.

عسکراولادی هیچ زمان از نظام طلبکار نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در مراسم گرامیداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی که امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد از این مبارز انقلابی به عنوان فردی خودساخته یاد کرد و گفت: ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم امروز می‌تواند الگوی بسیاری از افراد جامعه در عرصه‌های مختلف باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عسکراولادی مورد اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری بود بیان کرد: ایشان به عنوان یک رجل سیاسی و انقلابی تا آخرین روزهای عمر خود در خدمت نظام و انقلاب بود.

امام جمعه قم بیان داشت: مرحوم عسکراولادی با وجود اینکه در زندان با گروه‌های مختلف همراه بود ولی اعتقادش را حفظ کرد و زندگی بسیار پاکی داشت.

وی در ادامه ادب را از جمله ویژگی‌های مرحوم عسکراولادی عنوان کرد و گفت: ایشان می‌تواند برای کسانی که در سیاست فعال هستند یک الگوی مناسب باشد چرا که تا زمانی که درباره موضوعی تحقیق نداشت به هیچ وجه به اظهار نظر نمی‌پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه با بیان اینکه سیاست‌مداران باید همواره مراقب باشند که با عملکردشان موجب تضعیف نظام نشوند افزود: در نظام اسلامی ولی فقیه در راس امور قرار دارد و همه باید از ایشان تبعیت کنند و تضعیف نظام به هیچ وجه جایز نیست.

وی خدمت صادقانه و خالصانه را از دیگر ویژگی‌های مرحوم عسکراولادی دانست و بیان داشت: ایشان در استحکام و پایداری نظام موثر بود و در رده‌های بالای مسئولیتی نیاز به اشخاصی با چنین ویژگی‌های شخصیتی روبه‌رو هستیم.

آیت‌الله استادی با اشاره به اینکه مرحوم عسکراولادی هیچ زمانی از نظام طلبکار نبود گفت: او تا آخرین لحظات عمرش خادمی متواضع بود و باید درباره خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم تامل داشته باشیم.

وی یادآور شد: مرحوم عسکراولادی ارتباط تنگاتنگی با علما و روحانیت داشت و در مدت زمان بسیار طولانی که در زندان سپری کرد ذره‌ای به اعتقاداتش خدشه وارد نشد و رهبر انقلاب در پیام تسلیتشان به مرحوم عسکراولادی مدال افتخار «مجاهد خستگی ‌ناپذیر» را دادند.

انتهای پیام/2258/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول