اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

13 آبان امسال از ورود آفت به انقلاب جلوگیری کرد

امام جمعه موقت قزوین با باشکوه خواندن راهپیمایی 13 آبان امسال آن را موجب جلوگیری از رسوخ بسیاری از آفت‌ها به انقلاب دانست.

13 آبان امسال از ورود آفت به انقلاب جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همگان روشن است.

وی با تأکید بر پیاده شدن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که از اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان می‌شود یادآور شد: همه مردم باید برای اجرا شدن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه قزوین یادآور شد: باید در نخستین گام برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر خط‌کشی بین حق و باطل را انجام داده و این دو را از یکدیگر تمیز کنیم.

عابدینی یادآور شد: اعتقاد داشتن به امر به معروف و نهی از منکر و همچنین باور عمیق در این مسیر با مشخص شدن حق از باطل از راه‌های اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: بی‌تردید باید طوری عزاداری و مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) را اجرا کنیم تا حضور پرشور مردم و همچنین شکوه آن برای همگان روشن باشد.

عابدینی تصریح کرد: حضور پرشور مردم در آیین عزاداری امام حسین (ع) می‌تواند به باشکوه برگزار شدن این مهم کمک کند.

خطیب جمعه قزوین خاطر نشان کرد: نماز اول وقت مسئله مهمی است که باید در حین برگزاری آئین عزاداری سید و سالار شهیدان به آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) به نماز عشق می‌ورزیدند و نماز را می‌توان از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) در عاشورا عنوان کرد که باید مورد توجه همه اقشار مردم قرار گیرد.

عابدینی با تأکید بر اشاعه فرهنگ قرآنی در مراسم و عزاداری‌ها تأکید کرد: بی‌تردید قرآن یکی دیگر از اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا بود و حیف است که مراسم عزاداری مذهبی خالی از قرآن باشد.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: بی‌تردید نباید از هرگونه علامت در دسته‌جات عزاداری استفاده کرد چرا که موجب انحراف در مراسم و آئین‌های عزاداری سالار شهیدان می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین خاطر نشان کرد:بی‌تردید حضور همه مردم در اجتماع عظیم روز تاسوعا می‌تواند باشکوه‌ترین اجتماع را برای سالار شهیدان رقم بزند.

عابدینی خطاب به مداحان و سخنرانان عنوان کرد: باز گو شدن مطالب ارزشمند و حقیقت‌های عاشورا می‌تواند به لمس این واقعیت‌ها برای مردم مؤثر باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ترور دادستان زابل توسط ضد انقلاب این عمل را محکوم کرده و تأکید کرد باید مسئولان با پیگیری این موضوع امنیت و آسایش را برای مردم در سراسر کشور رقم بزنند.

عابدینی همچنین راهپیمایی 13 آبان را باشکوه عنوان و تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی 13 آبان امسال از ورود آفت‌ها به انقلاب جلوگیری کرد.

یادآور می‌شود پس از نماز جمعه امروز قزوین نمازگزاران قزوینی با طی کردن مسیر مسجد‌النبی تا میدان آزادی راهپیمایی حمایت از امر به معروف و نهی از منکر را برپا کردند. در این راهپیمایی که مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در آن حضور داشت شعارهایی چون «الله‌اکبر» و «امر به معروف ما راه شهیدان ما» سر داده شد و در پایان نیز بیانیه‌ای توسط سخنران قرائت شد.

انتهای پیام/2667/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول