اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

راهپیمایی 13 آبان دستاورهای فراوانی را به ارمغان آورد/ عسکراولادی حبیب‌‌بن‌مظاهر ایران است

ائمه جمعه جنوب تهران با بی‌نظیر خواندن راهپیمایی 13 آبان تاکید کردند: راهپیمایی باشکوه 13 آبان دستاوردها و برکات فراوانی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

راهپیمایی 13 آبان دستاورهای فراوانی را به ارمغان آورد/ عسکراولادی حبیب‌‌بن‌مظاهر ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: از حسین بن علی (ع) سئوال شد چگونه صبح کردی؟ فرمود برای من خدایی است که بالای سر من است و آتش جهنم را پیش رویم می‌بینیم و تماشا می‌کنم و مرگ دائماً در خانه مرا می‌زند و حساب و حساب‌گر مرا احاطه کرده است و من در گرو اعمالم هستم و مسائلی را می‌خواستم و دوست داشتم اما نیافتم، مسائلی را نمی‌خواستم اما توان دفع از خود نداشتم اگر او بخواهد عذابم می‌کند و اگر او بپسندد عفوم می‌کند پس کدام فقیر از من فقیرتر و ناتوان‌تر و بی‌چیزتر.

امام جمعه جوادآباد گفت: تمام قدرت‌ها دست خداوند است و هیچ‌گاه خود را با گناه کردن در برابر اراده‌های خدا قرار ندهیم چون خداوند متمرد و گناه‌کار را ذلیل می‌کند و بنده مطیعش را عزیز و آقا می‌کند بنابراین عزت در بندگی خداوند و رعایت تقوای الهی است.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های شهیدان کربلا که از یاران واقعی امام حسین(ع) شدند، پرداخت و گفت: قرآن هم نسبت به این‌گونه افراد می‌فرماید « نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقّ‏ِ إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدًى؛ آنها جوانمردانی بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند و ما بر هدایتشان افزودیم.» (آیه 13 سوره مبارکه کهف)

 حسینی افزود: امام حسین(ع) هم می‌فرماید «فَلَکُمْ فِی‌َّ أُسْوَه؛ من برای شما الگو هستم». حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران آن‌ حضرت که عاشورایی شدند برای ما الگو هستند.

امام جمعه جوادآباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی و پرشور مردم در بی‌سابقه‌ترین تجمع ضداستکباری در 13 آبان اظهار داشت: طوفان پرقدرتی که روز 13 آبان در بیش از 700 شهر کشورمان برپا شد آنقدر سهمگین بود که غرب را در شوک و جهان را در حیرت فرو برده است.

وی ادامه داد: مدتی بود که غربی‌ها فکر می‌کردند که ایران نیازمند و زمین‌گیر شده و دیگر کسی از آن خروش «مرگ بر آمریکا» را نخواهد شنید و ایران مجبور به عقب‌نشینی از آرمان‌هایش شده و جوان‌ها خیانت‌ها و جنایت‌های بیش از نیم قرن آمریکایی‌ها را از یاد برده است و آن‌ها در این طمع بودند که بتوانند شکافی بین دولت و مردم و یا بخش‌های مختلف حاکمیت درست کنند و از همان روزنه نفوذ کنند و عده‌ای هم در داخل خود را برتر از مردم می‌دانستند و «مرگ بر آمریکا» را تضعیف و مخالفت با دولت می‌دانستند.

امام جمعه جوادآباد گفت: برخی القا می‌کردند که وقتی دولت در حال مذاکره با آمریکاست شعار «مرگ بر آمریکا» را نباید گفت اما یک روز قبل از 13 آبان رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور دانشجویان و دانش‌آموزان ماهیت پلید آمریکا و خوی خیانت و استکباری‌اش را تشریح کردند و به دفاع از دولت در موضوع دیپلماسی اخیر و تعیین دقیق مرز آن یعنی موضوع هسته‌ای پرداختند و به ناگاه همه رشته‌های غربی‌ها و آرزومندان داخلی‌شان بر باد رفت و نور خدا بار دیگر چشم‌هایشان را کور کرد که «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (آیه 8 سوره مبارکه صف).

وی افزود: به فضل خدا 24 ساعت بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب بیش از 700 شهر خروش بی‌نظیری داشتند. آن‌ها که چشمشان به کلام رهبر انقلاب بود آماده بودند و همه «شعار مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند چون می‌دانند که اگر شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان ملت ایران بیافتد نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی خود را قربانی کرده و رمز اقتدار خود را از دست داده است.

عسکراولادی به‌حق حبیب‌‌بن‌مظاهر ایران است

امام جمعه جوادآباد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به درگذشت یکی از یاران امام و رهبری گفت: مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی را به حق می‌توان حبیب‌بن‌مظاهر ایران نامید.

 حسینی با اشاره به کارنامه مبارزاتی مرحوم عسکراولادی بیان داشت: در کارنامه مرحوم عسکراولادی نزدیک به 14 سال سابقه زندان و مبارزه به چشم می‌خورد و همچنین ارادت ویژه‌ای به ائمه اطهار علیهم‌السلام داشت.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: همان‌گونه که اوج مبارزاتش در ماه محرم بود و روز اول محرم نیز از دنیا رفت.

حمایت مردم و رهبری از دولت پشتوانه ارزشمند در مذاکرات هسته‌ای است/13 آبان بار دیگر نفرت و انزجار ایران از آمریکا را به رخ جهانیان کشید/ولایت‌مداری ویژگی بارز مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری در خطبه‌های نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به برخی از ویژگی‌های مهم یاران امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: شناخت اینکه یاران امام حسین(ع) چه کردند که عاشورایی شدند و در اردوگاه امام حسین (ع) قرار گرفتند نه در اردوگاه یزید و دانستن این خصوصیات می‌تواند مقیاسی برای محک زدن قابلیت خودمان در همراهی با امام باشد.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانیم دریابیم که اگر ما در عصر امام حسین(ع) بودیم آیا به خاطر دفاع از امام حسین(ع) و دفاع از دین تا آخرین نفس و آخرین قطره خون می‌ایستادیم؟ اگر اینگونه بودیم و باشیم پس می‌توانیم در زمان ظهور هم در کنار امام زمان (عج) باشیم و دفاع از امامت و دین بکنیم. پس باید این ویژگی‌ها را بشناسیم و تلاش کنیم این ویژگی‌ها را داشته باشیم.

وی در ادامه یکی از مهمترین ویژگی‌های شهیدان کربلا را ارتباط تنگاتنگ و عاشقانه آنها با خداوند دانست.

امام جمعه خیرآباد ضمن قدردانی از زحمت‌کشان برگزاری راهپیمایی باشکوه 13 آبان از حضور آگاهانه مردم در صحنه نیز تجلیل کرد و گفت: مردم عیور ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی نشان دادند که به آمریکا بی‌اعتمادند و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ملت ایران رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع می‌دانند.

وی ادامه داد: راهپیمایی باصلابت 13 آبان و حمایت مردم و رهبر انقلاب از دولت سرمایه بزرگی است که دولت می‌تواند به‌عنوان پشتوانه ارزشمند در مذاکرات هسته‌ای و عرصه‌های دیگر بر آن تکیه کند و با کار و تلاش و برنامه‌ریزی قدردان این سرمایه و نعمت الهی باشد.

امام جمعه خیرآباد در بخش پایانی سخنان خود ضمن تسلیت ضایعه درگذشت یار دیرین امام و رهبری به بیان ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی مرحوم عسکراولادی پرداخت و گفت: تدین و ولایت‌مداری از جمله ویژگی‌های برجسته مرحوم عسکراولادی است.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول