اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

عاشورا سند حقانیت اسلام است

امام جمعه بیجار عاشورا را سند حقانیت اسلام عنوان کرد و گفت: پیام عاشورا و هدف نهضت امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

عاشورا سند حقانیت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه این هفته در حسینیه بیجار ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: عاشورا پیام ایستادگی مسلمین در برابر ظلم و نابرابری‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی اولین درس عاشورا را حفظ دین و فداکاری در راه قرآن بیان و تصریح کرد: ایستادگی در برابر خواسته‌های ظالمانه دشمنان نخستین درس عاشورای حسینی بود.

به گفته مرادی، قیام کنونی ملت‌ها در برابر ظلم نشأت گرفته از قیام کربلا و درس از نهضت امام حسین(ع) است.

خطیب جمعه بیجار در ادامه بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: آموختن درس آزادگی و آزادمردی از نهضت امام حسین(ع) و برگزاری مراسم‌های سوگواری ایام محرم از وظایف تمامی مسلمین و شیعیان است.

وی برگزاری چنین مراسم‌های مذهبی و زنده نگه‌داشتن اهداف و یاد امام حسین(ع) را خاری در چشم دشمنان اسلام عنوان کرد.

مرادی از قیام عاشورا به عنوان احیاکننده دین اسلام و ایستادگی مسلمین در برابر ظلم یاد کرد.

امام جمعه بیجار بر سرلوحه قراردادن اهداف و تفکر و سیره امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) تنها با گریستن و عزاداری میسر نمی‌شود بلکه باید با سرلوحه قراردادن زندگانی آن امام بزرگ یاد و نام کربلا را زنده نگه داشت.

مرادی کربلا را میدان رویارویی حق علیه باطل بیان کرد و افزود: امروز با درس از واقعه کربلا می‌توان در تمامی میادین حق علیه باطل ایستادگی کرد.

احیا امر به معروف و نهی از منکر ضامن هدایت و بقا جامعه اسلامی

امام جمعه بیجار در ادامه خطبه‌ها با تأکید بر احیای امر به معروف در جامعه، احیای این فریضه الهی را ضامن هدایت و بقای جامعه اسلامی بیان کرد.

وی به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر خود باید آراسته به اخلاق و مستلزم به قوانین شرعی باشند تا احتمال تاثیر این فریضه بیشتر شود.

مرادی بر اهمیت امر به معروف و احیای آن در جامعه تأکید و بیان کرد: ترویج این فریضه الهی در جامعه موجبات سعادت فردی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه احیای امر به معروف وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: اجرایی نشدن این فریضه الهی موجبات گمراهی و فساد در جامعه خواهد شد و احیای آن سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/79015/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول