اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار مقام امنیتی افغان

تروریست‌ها درصدد اخلال در برگزاری لویه جرگه مشورتی هستند

در آستانه برگزاری لویه جرگه مشورتی درباره امضای پیمان امنیتی با آمریکا، یک مقام پلیس افغان از تحرک تازه تروریست‌ها برای اخلال در برگزاری آن خبر داد.

تروریست‌ها درصدد اخلال در برگزاری لویه جرگه مشورتی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ژنرال اسحاق‌زی سرپرست فرماندهی پلیس استان لوگر اعلام کرد که تروریست‌های خارجی به طور گسترده در استان لوگر فعالیت داشته و در صدد برهم زدن لویه جرگه مشورتی هستند.

این مقام افغان در گفتگو با تلویزیون طلوع نیوز بیان داشت: تروریست‌ها با تغییر تاکتیک جنگی، تلاش دارند که برای رسیدن به اهداف خود از زنان وکودکان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در میان طالبان افغان، شماری از شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و چچن نیز دیده می‌شوند.

ژنرال اسحاق‌زی با اشاره به تلاش پلیس برای یافتن قاتلان «ارسلا جمال» استاندار سابق لوگر، نیروهای امنیتی افغان توانسته‌اند که در ارتباط با این حادثه تعدادی از افراد مشکوک را دستگیر کنند.

استان لوگر همسایه جنوبی پایتخت افغانستان است که مرز مشترک با مناطق قبایلی پاکستان دارد و مقام‌های محلی بر این باورند که طالبان نیز برخی در بخش‌هایی از این استان حضور و فعالیت دارند.

لویه جرگه مشورتی برای حل اختلاف نظرها بین کابل و واشنگتن در باره مصونیت قضایی سربازان آمریکایی در افغانستان، اواخر ماه جاری برگزار می‌شود.

افغانستان و آمریکا درباره بخش‌هایی از توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن به توافق رسیده اما موضوع مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی در افغانستان از جمله چالش‌هایی است که تاکنون حل نشده است.

حامد کرزی 3 هفته پیش کمیسیونی را به سرپرستی «صبغت‌الله مجددی» تعیین کرد تا امور برگزاری لویه جرگه مشورتی را تنظیم کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول