اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند/رهبری حد و مرز مذاکرات را مشخص کرده‌اند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم ایران به دلیل اقدامات نادرست آمریکایی‌ها به آنهااعتماد ندارند افزود: خود آمریکایی‌ها به جنایاتشان علیه ایران معترف هستند و این اعترافات موجب می‌شود که ما هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند/رهبری حد و مرز مذاکرات را مشخص کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین اظهار کرد: یکی از مهمترین‌ اهداف نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به اینکه بنی امیه تلاش داشت که اسلام ناب محمدی را از بین برده و جسارت به علی(ع) را در منابر آغاز کرد افزود: متاسفانه شاهد هستیم که برخی اوقات ترک معروف و انجام عمل منکر نهادینه می‌شود.

امام جمعه قم با محکوم کردن جسارت مجدد تکفیری‌ها و سلفی‌ها به حرم حضرت زینب(س) بیان کرد: آنها از یک سو خون شیعیان را مباح می‌دانند و از سوی دیگر شاهد هستیم که به اهل بیت(ع) جسارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دو عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت سالار شهید کلیدی بود افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین رسول خدا به پا خاست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری ویژه شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: باید این مراسم‌ها همراه با کسب معرفت باشد و در چنین مراسم‌هایی باید از بیان هرگونه سخن و عملی که موجب وهن اهل بیت(ع) است خودداری کرد.

وی ضرورت توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در خصوص برپایی مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید در هر زمان که جبهه یزیدی شکل گرفته در مقابل آن جبهه حسینی را تشکیل دهیم و البته باید مراقب باشیم که برخی می‌خواهند با شبیه سازی نگذارند وجهه جبهه یزدی مشخص شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 13 آبان ماه بیان کرد: امروز در منطقه جبهه یزید با محوریت برخی کشورها شکل گرفته است و مردم ایران لازم است که در برابر ایشان جبهه حسینی را تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در تاسوعا و عاشورا با یزدیان مذاکره کردند افزود: رهبر انقلاب در رهنمودهایشان فرمودند که ما اهل مذاکره هستیم و تا زمانی که مذاکره سودمند باشد از آن رویگردان نیستیم.

امام جمعه قم با اشاره به حمایت ملت از دولت و تیم مذاکره کننده تصریح کرد: البته تیم مذاکره کننده نیز باید ضمن حفظ هوشیاری به دشمنان اجازه ندهد که آنها را فریب دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران به دلیل اقدامات نادرست آمریکایی‌ها به ایشان اعتماد ندارند افزود: خود آمریکایی‌ها به جنایاتشان علیه ایران معترف هستند و این اعترافات موجب می‌شود که ما هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه رهبری حد و مرز مذاکرات را مشخص کرده‌اند و نباید کسی خیال خامی داشته باشد تصریح کرد: در شرایط کنونی فقط در موضوع هسته‌ای مذاکرات صورت می‌گیرد و1+5 هم باید این حد و مرز را بداند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سیره رهبر انقلاب در سرکشی به خانواده معظم شهدا و عنایت ایشان به این قشر گفت: از رئیس جمهور نیز تشکر می‌کنیم زیرا در این ایام به دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان رفته و از ایشان دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به درگذشت آقای عسکر اولادی بیان کرد: ایشان شخصیتی محترم و فاضلی بود که در راه انقلاب تلاش‌های بسیاری داشت.

آیت الله سعیدی با دعوت همگان به حفظ تقوا بیان کرد: تقوا موجب می‌شود که آلودگی‌ها از روح انسان پاک شده و انسان بتواند با فکر درست تشخیص صحیح داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انسان باید از مال حلال استفاده کند بیان کرد: ‌البته دستیابی به مال و اموال نباید موجب شود که انسان از انجام تکالیف شرعی غافل شود.

انتهای پیام/2258/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول