اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

مهم‌ترین معروف عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت است

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مهم‌ترین معروف توجه به بندگی و عبودیت خداوند و امر به اجتناب از طاغوت است.

مهم‌ترین معروف عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی اخوان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با توجه به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در ابتدای هر امر باید تعریفی از معروف و منکر داشته باشیم، معروف یعنی شناخته شده و منکر یعنی ناشناخته، معروف یعنی عملی که دین اسلام آن را به رسمیت می‌شناسد؛ همه واجبات و مستحبات معروف است و محرمات و گناهان منکرند.

وی به سوره مبارک آل عمران آیه 110 اشاره کرد که می‌فرماید: «شما بهترین امت هستید، چنانچه به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشید».

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در آیه 104 سوره آل عمران آمده است که همواره باید عده‌ای در جامعه به امر به معروف و نهی از منکر توجه بیشتری داشته باشند.

اخوان اضافه کرد: مهم‌ترین معروف توجه به بندگی و عبودیت خداوند و امر به اجتناب از طاغوت است. 

وی با اشاره به دعای جوشن کبیر، عنوان کرد: دو نام از اسامی خداوند در این دعا آمر و ناهی است.

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان روایتی از امام علی (ع)، بیان داشت: اگر بخواهیم شریعت زنده بماند، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود در جامعه باید اقامه شود.

اخوان در ادامه با ذکر کردن حدیثی از رسول مکرم (ص) که می‌فرماید: «کسی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا و رسول خدا در روی زمین است».

وی ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری است و چون همه انسان‌ها دارای فطرت الهی هستند، بنابراین همه به امر به معروف و نهی از منکر علاقمند هستند.

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تأکید کرد: در صورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برکات و نعمت‌های معنوی، اجتماعی و حتی مادی نصیب مسلمانان می‌شود از جمله نعمت‌های معنوی این است که کسی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند از قهر خداوند نجات می‌یابد و حلال شدن کسب‌ها و آبادانی سرزمین‌ها از نعمت‌ها و برکات مادی امر به معروف و نهی از منکر است.

اخوان خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسان‌ها در امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است، در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه‌سازی شود و موانع برطرف شود و از شیوه‌های صحیح، نوین و هنری استفاده شود.

وی اذعان داشت: در امر به معروف و نهی از منکر باید از شیوه‌های قرآنی بهره گرفت و از هرگونه خشونت و افعال صلب گونه در این راه پرهیز شود.

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند خودش باید عامل به معروف باشد.

اخوان افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای چهار معاونت، تشکیلات، ادارات، سازمان‌های اجرایی و معاونت فرهنگی است و پیگیری تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها از وظایف اصلی این ستاد است.

انتهای پیام/63001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول