اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

اهتمام شورای شهر قم به بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران

کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و برگزاری جلسات متعدد برای ایجاد مراکز تفریحی، اقامتی، فرهنگی و بوستان‌های استاندارد برای شهر قم در دستور کار قرار دارد.

اهتمام شورای شهر قم به بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران

محمود مسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در دور چهارم با رویکرد خدمت به شهر کریمه اعم از زائرین و مجاورین بارگاه حضرت معصومه(س) آغاز به کار کرد.

وی گفت: اولویت اول شورای شهر قم رسیدگی و کمک به اتمام پروژه‌های نیمه تمام از جمله بلوار پیامبر اعظم، پل جمهوری، مونوریل، مترو، میدان بزرگ امام خمینی، تقاطع و تونل غدیر است.

مسگری با اشاره به برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم در زمینه ترافیک به خصوص در محور مرکزی و اطراف حرم مطهر گفت: ادامه عملیات ساخت مونوریل تا پردیسان و اصلاح ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ادامه بلوار زائر در بستر رودخانه قمرود تا پردیسان و احداث پارکینگ‌های مکانیزه در محدوده مرکزی شهر از دیگر برنامه‌های شورای شهر است.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در مورد مشکلات دو خط مترو و منوریل بیان داشت: با پیگیری مطالبات از دولت و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و رفع مشکلات و معضلات با برگزاری جلسات با دستگاه‌های مسئول و همکاری با مسئولان قطار شهری و تامین منابع بانکی این مشکل نیز قابل حل خواهد بود.

وی گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و برگزاری جلسات متعدد برای ایجاد مراکز تفریحی، اقامتی، فرهنگی و بوستان‌های استاندارد برای شهر قم مورد توجه بوده و اعلام آمادگی شورا برای ایجاد تسهیلات و بخشودگی‌های مختلف برای سرمایه گذاران بخش گردشگری کمک شایانی در پیشرفت اینگونه طرح‌ها خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شوری اسلامی شهر قم گفت: آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای بالا بردن میزان اقامت زائرین در شهر قم موجب رونق اقتصاد محلی خواهد شد و این مسئله بسیار حایز اهمیت است.

وی همفکری با مراکز حوزوی و دانشگاهی و همچنین تعامل با مردم با در راستای ایجاد فضاهای سبز در مناطق کمتر توسعه یافته و محلات قدیمی و بافت فرسوده قم را از دیگر برنامه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد.

مسگری با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم و دور از شأن قم در سطح شهر و هسته مرکزی و اطراف مسجد مقدس جمکران که موجب ایجاد ترافیک و مزاحمت برای مردم است تاکید کرد: در این راه شورا و شهرداری نیاز به کمک بسیار زیاد دستگاه‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و فرهنگ سازی رسانه‌های گروهی دارد.

وی ادامه داد: تعامل با رسانه‌ها برای ارتقاء فرهنگ مردم قم که اکثرا از روحانیون، دانشگاهیان و فرهیختگان است در امر شهر نشینی و ایجاد شهر نمونه شیعی برای مدل سازی برای جهانیان به عنوان الگوی اسلامی و ایرانی و کمک به یکدیگر برای ساختن شهری که مورد رضایت باشد بسیار مهم است.

انتهای پیام/78002/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول