اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

آخرین رایزنی‌ها برای توافق احتمالی با ایران

جان کری پیش از سفر به ژنو، در فرودگاه با نتانیاهو ملاقات می‌کند

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر غیرمنتظره خود به ژنو، برای سومین بار در سه روز گذشته با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیدار می‌کند.

جان کری پیش از سفر به ژنو، در فرودگاه با نتانیاهو ملاقات می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا صبح جمعه پیش از سفر به ژنو برای پیگیری روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، برای سومین بار در 72 ساعت گذشته با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا امروز در اقدامی غیرمنتظره قرار است به ژنو برود. بسیاری از کارشناسان این اقدام را نشانه‌ای از توافق احتمالی یا دستکم پیشرفت جدی در مذاکرات دانسته‌اند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران دیشب در گفت‌وگوهای رسانه‌ای متعدد خود از احتمال امضای توافقنامه‌ای اولیه حتی در روز جمعه خبر داده بود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی شب گذشته در حالی که مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی در جریان بود، اعلام کرد از طرح ارائه شده از سوی ایران مطلع شده و از 1+5 خواست این طرح را رد کنند. وی توافق بر سر این طرح را معامله‌ای تاریخی برای ایران و یک اشتباه بزرگ برای غرب خواند.

نتانیاهو و کری قرار است امروز برای آخرین بار پیش از سفر وزیر خارجه آمریکا به ژنو، با هم در فرودگاه «بن‌گوریون» تل‌آویو دیدار کنند. تایمز اسرائیل هدف از این دیدار را بحث در مورد توافق احتمالی با ایران اعلام کرده است.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+5 از صبح دیروز در ژنو آغاز شده و طرفین مذاکرات بسیار فشرده‌ای را در مورد طرح پیشنهادی ایران انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول