اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه:

سازندگان نخستین مستند محرم ابرکوه را حمایت می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: از تولید آثار فاخر در زمینه معرفی مراسم محرم و عاشورا در شهرستان ابرکوه حمایت خواهیم کرد.

سازندگان نخستین مستند محرم ابرکوه را حمایت می‌کنیم

سید نبی رسولی در بازدید از مراحل ساخت نخستین مستند محرم و عاشورای ابرکوه و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: محرم و عاشورای ابرکوه دارای ویژگی‌های خاصی نسبت به دیگر نقاط کشور است.

وی افزود: همین تمایز باعث شده است که هر ساله و در این ایام، شهرستان ابرکوه میزبان جمع کثیری از مردم دیگر نقاط کشور باشد که برای شرکت در این مراسم خود را به ابرکوه می‌رسانند و عصر روز عاشورا نیز به شهرهای خود مراجعت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه ادامه داد: زنجیرزنی عزاداران ابرکوه یکی از این نمونه‌های خاص در کشور است که مورد توجه قرار گرفته و زنجیرزنان با ابهتی که در اجرای مراسم دارند، عزاداران را تحت تاثیر عزاداری خود قرار می‌دهند.

وی که عضو هیئت امنای بزرگترین هیئت عزاداری ابرکوه است، افزود: باید تلاش کنیم که آیین‌های عزاداری ابرکوه به‌ویژه مراسم زنجیرزنی این شهر به ثبت ملی برسد.

رسولی با اشاره به فعالیتی که در قالب ساخت مستند توسط علاقه‌مندان جوان شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هر فعالیت فرهنگی در این زمینه مورد حمایت شورای اسلامی شهر ابرکوه و همچنین هیئت امنای عزاداران هیئت درب‌قلعه قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، موسیقی عاشورایی ابرکوه سال گذشته به ثبت میراث معنوی کشور رسید.

ساخت نخستین مستند محرم و عاشورای ابرکوه به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد اکرمی از محققان جوان شهرستان ابرکوه از حدود 20 روز پیش کلید خورده است.

انتهای پیام/2464/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول