به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد، حجتالاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز در حاشیه افتتاحیه بیست و سومین نمایندگی دفتر دیوان عدالت اداری در لرستان در جمع خبرنگاران در خرمآباد گفت: بیش از 50 درصد شکایات مردم از دستگاههای اجرایی و موسسات عمومی غیرقابل بررسی بوده و رد میشوند، اما تشکیل این تعداد پرونده نیز موجب بروز مشکل و کار مضاعف برای دیوان عدالت اداری میشود.
وی با بیان اینکه 120 هزار پرونده شکایت مردمی در سال گذشته در دیوان عدالت اداری تشکیل شده، افزود: پس از بررسیهای قضایی و قانونی، بیش از نیمی از این پروندهها رد و نقض شکایت و مختومه شدهاند.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: تعداد پرونده شکایات مردمی از دستگاههای اداری به معنای تخلف و یا تضییع حقوق مردم نیست، مردم برای استیفای حقوق خود به دنبال منشاء قانونی هستند و به همین دلیل شکایتهایی را از دولت مطرح میکنند و در بسیاری از موارد بنا بر قانون حق با دستگاههای دولتی است.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط، تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی با یکدیگر و مردم نقش مهمی در کاهش تعداد این پروندهها داشته و همچنین موجب کم شدن بار پروندههای کاری این دستگاه میشود.
منتظری در ادامه از فعالیت 23 دفتر نمایندگی عدالت اداری در سطح استانهای کشور خبر داد و گفت: به زودی تمام استانهای کشور از این دفاتر بهرهمند میشوند.
وی در ادامه غلامرضا مرزبان را به عنوان مدیر دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری لرستان منصوب کرد.
انتهای پیام/2304/ب30/پ3003