اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

در ژنو چه می‌گذرد؟ / ۲۵

مذاکرات ایران و ۳ کشور اروپایی آغاز شد

مذاکرات ایران و ۳ کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا لحظاتی پیش در ژنو آغاز شد.

مذاکرات ایران و ۳ کشور اروپایی آغاز شد

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به ژنو، مذاکرات ایران با 3 کشور اروپایی به صورت جداگانه از ساختار 1+5 لحظاتی پیش در ژنو آغاز شده است.

مذاکرات میان نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی ساعت 14 به وقت ژنو آغاز شده و کماکان ادامه دارد. مذاکرات میان ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و نمایندگان سه کشور اروپایی امروز (پنج شنبه) اکنون در حال انجام است.

سید عباس عراقچی پس از پایان دور نخست گفت وگوها میان ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران داخلی از برگزاری این دیدار خبر داده بود. به گفته عراقچی، نمایندگان 7 کشور تصمیم گرفتند به جای برگزاری نشست میان دو طرف طبق روال قبلی، این بار دیدارها را تقسیم کنند و ایران به طور جداگانه با سه کشور اروپایی، روسیه، چین و آمریکا مذاکره کند و به این ترتیب چهار مذاکره برگزار شود.

قرار است بعد از انجام این دیدارها، نتایج آنها در نشستی میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گروه محدودی از نمایندگان دو طرف مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول