اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سروآباد خواستار شد

ضرورت اطلاع‌رسانی خدمات کمیته امداد به مردم

فرماندار سروآباد گفت: خدمات گسترده و قابل‌توجهی توسط کمیته امداد انجام می‌شود ولی بسیاری از مردم از آن اطلاعی ندارند که اطلاع‌رسانی در زمینه خدمات این نهاد ضروری است.

ضرورت اطلاع‌رسانی خدمات کمیته امداد به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، احمد محمدرضایی ظهر امروز در همایش تجلیل از عاملین و فعالین زکات این شهرستان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه خدمات کمیته امداد موجب افزایش اعتماد و مشارکت بیش از پیش مردم از برنامه‌های این نهاد می‌شود.

وی در ادامه به جایگاه زکات و تاثیرات آن در جامعه اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام تنها دینی است که در آن به تمام زوایای زندگی مادی و معنوی انسان توجه شده و برای سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها برنامه دارد.

وی افزود: موضوع زکات نیز از جمله مباحثی است که خداوند به منظور حذف فاصله‌های طبقاتی و رفع مشکلات مادی فقرا و نیازمندان به آن توجه و انسان را به اجرای آن دستور داده است.

وی افزود: توجه و تاکید بر احیای زکات بارها در قرآن کریم آمده و این نشان از جایگاه و نقش این مهم در سعادت انسان به ویژه مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه احیا و ترویج فریضه الهی پرداخت زکات خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب به عنوان اولویتی مهم در کشور مورد توجه قرار گرفت، گفت: تشکیل شوراهای زکات در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اقدامی تاثیرگذار در روند رو به رشد احیا و اجرای این فریضه الهی داشت.

وی نقش کمیته امداد در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات را موثر دانست و بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های این نهاد خوشبختانه شاهد جمع‌آوری و هدایت بسیار خوب زکات در سطح شهرستان هستیم.

وی به حمایت کمیته امداد از 1.4 کل جمعیت شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های مناسب تحصیل، اشتغال، مسکن و غیره برای افراد نیازمند از جمله خدمات ارزشمند این نهاد در این شهرستان است.

به گفته وی، تعداد زیادی از نیازمندان با حمایت‌های ارزشمند مادی و معنوی این نهاد به عنوان افراد موفق، تحصیل‌کرده و مطرح در جامعه زندگی می‌کنند.

محمد‌رضایی از فعالان این نهاد به عنوان خدمت‌گزارترین افراد جامعه نام برد و ادامه داد: خدمت به محرومین و نیازمندان و تلاش برای توانمند کردن آنان خدمتی ارزشمند و مقدس است.

وی در پایان از اقدامات کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تقدیر کرد و بیان داشت: اطلاع‌رسانی در مورد اقدامات این نهاد در این حوزه موجب افزایش مشارکت‌های مردمی به ویژه افراد خیر در برنامه‌های این نهاد می‌شود.

انتهای پیام/79002/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول