اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تشییع پیکر شهدای دادستانی زابل

تشییع باشکوه مرد «عدالت»/تجلی وحدت سیستان‌و‌بلوچستان در برابر جنایات اشرار

پیکرهای پاک و مطهر شهدای دادستانی شهرستان زابل که روز گذشته مورد هدف افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و به شهادت رسیدند، امروز در زاهدان تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع باشکوه مرد «عدالت»/تجلی وحدت سیستان‌و‌بلوچستان در برابر جنایات اشرار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز پیکر پاک و مطهر شهید نوری و شهید مرعی با حضور گسترده و باشکوه مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا در شهرستان زاهدان تشییع شد.

در ساعات اولیه صبح همکاران دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی استان در نمازخانه دادگستری با پیکر مطهر شهیدان وداع و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر این دو شهید بزرگوار، شهدا از مقابل دادگستری تا گلزار شهدا بر دستان مردم شهید پرور تشییع شدند.

مردم استان ضمن محکوم کردن این گونه جنایات و حرکات به صحنه آمده بودند تا به همگان ثابت کنند که ریختن خون جوانان این مرز و بوم نمی‌تواند مانع از این شود که حضور آنان در صحنه کم رنگ شود.

مردم با سردادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل،» و این «گل پر پر از کجا آمده از سفر کرب‌وبلا آمده وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.

پدر شهید نوری:

خوشحالم که فرزندم در راه اجرای عدالت و حق به شهادت رسید

حسین نوری قلعه نو امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای دادستانی زابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: خوشحالم که فرزندم را در راه عدالت و اثبات حقیقت به نظام تقدیم کردم.

پدر دادستان زابل بیان کرد: دستگاه قضایی باید تامین امنیت مجموعه قضایی سیستان و بلوچستان را در دستور کار داشته باشد.

وی در ادامه خواستار شناسایی عاملان ترور شهید نوری و شهید مرعی شد.

پدر شهید نوری اضافه کرد: فرزندم همیشه اجرای عدالت و قانون را در سرلوحه کارش قرار داده بود و آخر هم در همین راه جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: امیدواریم دستگاه قضایی و امنیتی استان عاملان این جنایت را شناسایی و دستگیر کرده و به سزای اعمالشان برسانند.

تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم امنیت مردم سیستان و بلوچستان خدشه‌دار شود

 

معاون اول قوه قضایبه بیان کرد: امروز استکبار جهانی بر جهل و نادانی افراد مزدور سوار شده و آنها را مسلح کرده و برای حرکات تروریستی آماده می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: جلیقه‌های انفجاری و بمب‌ها در ‌نظام سلطه ساخته می‌شود، آنها می‌خواهند جامعه اسلامی را نا‌امن کنند.

وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان تاریخ بسیار پرتجربه و افتخاری را پشت سر گذاشته‌اند لذا تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم تا امنیت این استان خدشه‌دار شود.

رئیسی اضافه کرد: پدران و مادران شهدا، همکاران شهید نوری، خون مطهر شهید نوری و همکارش، خون حیات و زندگی اجتماعی و امنیت پایدار است و زمینه‌ساز نابودی جاهلان و مزدوران.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ملت همیشه در صحنه ایران تنها مولفه قدرت ایران اسلامی هستند، اذعان داشت: دستگاه قضایی، نیروهای مسلح، امنیتی، سپاه و بسیج شجاع ما به پشتیبانی مردم در مقابل تمام حرکات دشمنان غیورانه و با اقتدار ایستاده‌اند.

این مسئول ادامه داد: آنچه دشمن نمی‌تواند برتابد اتحاد، ‌انسجام و در صحنه بودن مردم است، امروز مقام معظم رهبری در جهان در بین تمام آزادی‌خواهان می‌درخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام عزادا‌ری سالار شهیدان امام حسین (ع) و 72 تن از یا‌ران باوفایش‌ افزود: قیام امام حسین (ع) برای نجات جامعه از جهل و نادانی ‌بود و آنهایی که در مقابل ایشان صف‌آرایی کرده و شمشیر کشیدند دشمنان اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه شهدا اهل بهشت هستند گفت: شهدا با مقام والای الهی به بهشت می روند و جایگاه و منزلت خود را می شناسند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی تصریح کرد: باید در برابر این حوادث حضور خود را در صحنه جدی از گذشته به دشمن نشان دهیم دشمنی که در طلیعه ماه محرم  تلاش داشت با قربانی کردن 14 نفر از فرزندان این مرز و بوم مراسم ماه محرم در استان را کمرنگ جلوه دهد.

وی گفت: بعد از شهادت 14 نفر از فرزندان این مملکت که نتوانست به اهداف شوم خود برسد در روز سوم ماه محرم با ترور دو تن از جوانان غیور منطقه سیستان تلاش کرد تا دلباختگان حسین رنگ عاشورایی را از دست بدهند

آیت‌الله سلیمانی گفت: دشمن بداند که مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) امسال پر جمعیت‌تر از سال گذشته و در راستای انتقام گیری از دشمنان نظام برگزار خواهد شد.

 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اینکه اینگونه حرکات نمی‌تواند در تصمیم گیری های قاطع دستگاه قضایی خللی وارد کند گفت: شهید نوری مرد عدالت و مهربانی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با تاکید بر اینکه دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی استان با قاطعیت بیشتر پیگیر شناسایی عوامل این جنایت خواهند بود‌، گفت: شهید نوری لایق شهادت بود و به مردان خدا پیوست.

وی در ادامه از دستگاه قضایی استان خواست:  با جدیت تمام پیگیر شناسایی عوامل ترور شهدای دادستانی زابل باشند.

خانواده شهدا نیز با در دست داشتن قاب عکس شهیدان خود خواستار شناسایی عوامل این جنایت بودند.

شهید نوری و شهید مرعی با لبیک به ندای حق، به خیل عظیم شهدای والامقام پیوستند، اما ثمره‌ تلاش و مجاهدت ایشان  برگ زرینی است که در پرونده‌اش می‌درخشد، امیدواریم خداوند متعال بر درجات معنوی ایشان افزوده و بر خوان گسترده اولیاءالله و شهیدان والامقام میهمان گرداند.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو

____________________________

گزارش: ‌مریم و شیبا سرگزی

خبرنگاران خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان

_____________________________

انتهای پیام/75005/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول