اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

اعتبارات بازسازی منازل زلزله‌زده روستای «سنگک» سریع‌تر تصویب شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس خواستار تصویب هرچه سریع‌تر اعتبارات مورد نیاز بازسازی منازل زلزله‌زده روستای سنگک در هیئت دولت شد.

اعتبارات بازسازی منازل زلزله‌زده روستای «سنگک» سریع‌تر تصویب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شهلا میرگلوبیات پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری ساوه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: در پی زلزله‌ای که اخیرا در ساوه و برخی از روستاهای این شهرستان به وقوع پیوست بیش از 30 درصد واحدهای مسکونی روستای سنگک تخریب شدکه باید عملیات بازسازی این واحدها هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی تصریح کرد: بازسازی این واحدها نیازمند پرداخت تسهیلات لازم از سوی دولت است که می‌طلبد هیئت دولت بودجه لازم باید برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی زلزله زده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوب و در بودجه سال 93 لحاظ کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل آب این شهرستان، متذکر شد: هم‌اکنون مشکل کم‌آبی مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان این شهرستان به وجود آورده، اقداماتی که اخیراً برای حل این مشکل صورت گرفته به صورت مقطعی بوده و ضروری است برای حل همیشگی این مشکل مسئولان با جدیت وارد عمل شده و چاره‌ای اساسی بیندیشند.

میرگلوبیات تأکید کرد: نبود تصفیه‌خانه فاضلاب نیز مسائل و مشکلات خاص خود را به وجود آورده و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این تصفیه خانه ضروری است.

وی همچنین خواستار سرعت ‌بخشی به پروژه کنار گذر ساوه، تعریض جاده قدیم ساوه– نوبران و ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شد.

امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اهمیت ماه محرم، عزاداری در ماه محرم را بیعت دوباره با آرمان‌های امام حسین(ع) دانست و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) موجب دور شدن انسان از گناه و بدی‌ها می‌شود و همه شیعیان باید از این ماه عزیز نهایت بهره را برای افزایش معنویت ببرند.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در ترویج فرهنگ معنویت جامعه دارند، خاطر نشان ساخت: از آنجا که امروز دشمنان اسلام به دنبال ایجاد فاصله بین مسلمانان و اسلام هستند می‌طلبد هیئت‌های مذهبی از همه توان و ظرفیت‌ خود برای ترویج فرهنگ معنویت در جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه و پیام قیام حسینی است و برای ترویج این فریضه مهم باید تبلیغات بیشتر و اثربخش انجام گیرد، تصریح کرد: نهادینه کردن بعضی امور در جامعه نیازمند فرهنگ ‌سازی است و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اموری است که باید با کار فرهنگی به آن پرداخته شود.

امام جمعه ساوه در پایان خواستار حل بحران آب، اختصاص خدمات و امکانات مناسب به نقاط حاشیه‌نشین این شهرستان شد.

انتهای پیام/87012/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول