اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

قم در جشنواره علم تا عمل منحصر به فرد بود

توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم گفت: در مقایسه با چند جشنواره‌ قبلی علم تا عمل، در سال جاری طرح‌های استان قم کیفیت علمی و فناوری بالا و بعضاً منحصر به فردی داشتند.

قم در جشنواره علم تا عمل منحصر به فرد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سعید عین‌اللهی با ارائه‌ گزارشی از روند اجرایی جشنواره علم تا عمل در استان گفت: از 83 طرح که برای حضور در چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل اعلام آمادگی کرده بودند، 62 طرح با ثبت‌نام نهایی وارد مرحله‌ داوری شدند که از بین آن‌ها 41 طرح متعلق به 37 شرکت فناور به نمایشگاه و بخش داوری ملی جشنواره راه یافتند که انتظار می‌رود حداقل سه طرح به عنوان طرح‌های برتر و برگزیده ملی در اختتامیه‌ جشنواره مورد تقدیر واقع شوند.

رئیس ستاد چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل استان قم در خصوص تنوع طرح‌ها و شرکت‌های حاضر در جشنواره افزود: از میان طرح‌های ارائه شده طرح تولید مخازن تمام کامپوزیت هیدروژن صنعتی پزشکی CNG و  LPG و طرح تولید نانو پودر سنتزی به مینرال استخوانی و دندانی برای کاربردهای پزشکی و مهندسی جزء طرح‌های حاضر در بخش ویژ‌ه نمایشگاه و نامزد دریافت افتخار ملی هستند. ضمن اینکه از شاخص‌ترین طرح‌های حاضر در این جشنواره می‌توان به ساخت و ابداع دو دستگاه تولید برق شهری با استفاده از برق باطری خودرو و نیروی مغناطیس اشاره کرد که به نوبه‌ خود در سطح ملی و بین‌المللی حایز اهیمت هستند.

وی در ادامه به حضور دیگر طرح‌های شاخص استان چون کنترل‌گر شیر فشار شکن و ایجاد شبکه‌ توزیع آب شرب و غیرشرب در جشنواره اشاره کرد و افزود: این دو طرح از طرح‌های پیشرو در سطح ملی هستند که توسط شرکت آب و فاضلاب استان قم برای نخستین بار در کشور طراحی و اجرا شده‌اند و به عنوان الگوی ملی مورد استفاده سایر استان‌ها قرار گرفته و قابلیت صادرات را نیز دارند.

معاون استاندار قم در خصوص عملکرد مقایسه‌ای استان در جشنواره امسال بیان کرد: به طور کلی در مقایسه با چند جشنواره‌ قبلی علم تا عمل، در سال جاری طرح‌های استان قم کیفیت علمی و فناوری بالا و بعضاً منحصر به فردی داشتند. این طرح‌ها در بیش از 15 رشته‌ علم و فناوری ارائه شده‌اند که این ویژگی در مقایسه با حضور سایر استان‌های هم‌طراز استان قم برجسته است و آینده‌ای روشن را برای کشور و استان قم نوید می‌دهند.

وی گفت: استان قم در کنار استان‌های بزرگی چون گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، مرکزی، قزوین و کرمان بر اساس شیوه‌نامه‌ برگزاری جشنواره که می‌توانستند با 40 طرح در جشنواره حضور یابند قرار داشت و به گواه شاهدان با 41 طرح از معدود استان‌هایی بود که در این سطح موفق به حضور شده است این در حالی است که برخی استان‌ها با تعداد و تنوع کم‌تری از ظرفیت تعیین شده در جشنواره حاضر شدند و این مزیت از افتخارات استان قم است.

انتهای پیام/2258/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول