اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

کشاورزان خراسان شمالی 50 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان امسال 50 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

کشاورزان خراسان شمالی 50 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور با بیان اینکه وظیفه جمع‌آوری زکات بر عهده کمیته امداد امام خمینی است اظهار کرد: این میزان زکات جمع‌آوری شده، در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پرداخت و جمع‌آوری نیمی از زکات واقعی استان محقق شده است افزود: بر اساس برآوری که با کمک سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی انجام شده، کشاورزان استان باید 100 میلیارد ریال زکات محصول تولیدی خود را بپردازند که این میزان با پشتکاری که کارکنان کمیته امداد و عنایات مردم استان انشاءالله تحقق می‌یابد.

حسین‌پور گفت: از محل زکات جمع آوری شده توسط کمیته امداد امام خمینی یک هزار پروژه عمرانی در دست اجراست و البته دولت پرداخت هزینه برخی از پروژه‌های مزبور، به میزان زکات جمع شده در آن محل را تقبل کرده است.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ساخت، تکمیل و تجهیز مسجد، حسینیه، غسالخانه، خانه عالم، کانون‌های فرهنگی و راه‌های بین مزارع است.

وی یادآور شد: بخشی از زکات جمع‌آوری شده از نیکوکاران نیز برای دانش‌آموزان محروم هزینه می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه میزان زکات جمع آوری شده از نیکوکاران خراسان شمالی از 170 میلیون ریال در سال 84 به 50 میلیارد ریال در سال 92 رسیده است تصریح کرد: امید می‌رود با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در محل مساجد و محلات فرهنگ این فریضه در میان مردم نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال 20 مرکز نیکوکاری در استان راه‌اندازی شد و در تلاش هستیم تا با محوریت مساجد، پرداخت زکات و انجام این فریضه دینی در جامعه احیا شود.

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول